Działania Volvo w skali globalnej w zakresie elektrycznych autobusów nieustannie przynoszą rezultaty. Volvo Buses sprzedało łącznie 3000 pojazdów hybrydowych, hybryd elektrycznych i autobusów elektrycznych klientom z 22 państw w Europie, Ameryce Południowej, Azji i Australii.
Po wprowadzeniu pierwszej hybrydy Volvo Buses w 2010 r. sprzedaż stale zwiększa się, a oferta produktowa jest rozszerzana. Dzisiaj Volvo oferuje kompleksowe rozwiązania systemowe dla zelektryfikowanego transportu publicznego z autobusami hybrydowymi, elektrycznymi hybrydami i w pełni elektrycznymi autobusami.
W 2016 r. Volvo sprzedało 533 zelektryfikowane autobusy, w tym hybrydy, hybrydy elektryczne i w pełni elektryczne autobusy. Do tej pory firma sprzedała 3000 takich pojazdów.
Do tej pory największym pojedynczym rynkiem dla autobusów hybrydowych i elektrycznych Volvo jest Zjednoczone Królestwo, gdzie Volvo sprzedało prawie połowę (1425) z 3000 pojazdów. Inne główne rynki to Kolumbia (468), Szwecja (196), Hiszpania (137), Niemcy (135), Szwajcaria (129) i Norwegia (109). W ciągu ostatnich dwóch lat popyt na hybrydowe autobusy Volvo wzrósł również w Europie Wschodniej, z pozytywnym trendem sprzedażowym w Estonii (44) i Polsce (48).
Oferta pojazdów hybrydowych obejmuje pojazdy Volvo 7900 Hybrid, hybrydę przegubową Volvo 7900 Hybrid Articulated, a także dwupokładową hybrydę Volvo (B5LH9). Elektryczne hybrydy obejmują Volvo 7900 Electric Hybrid oraz dwupokładową elektryczna hybryda Volvo (B5LHC). Natomiast w ofercie pojazdów w pełni elektrycznych znajduje się Volvo 7900 Electric.
Autobusy hybrydowe są zasilane prądem elektrycznym podczas ruszania i postojów na przystankach, poza tym są zasilane silnikami diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Są aż do 39% wydajniejsze energetycznie niż porównywalne autobusy z silnikiem diesla.
Elektryczne hybrydy są zasilane głównie energią elektryczną. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się zarówno podczas hamowania silnikiem, jak i na szybko ładującej stacji ładowania typu „opportunity charging” na jednym z końcowych przystanków trasy. Są aż do 60% wydajniejsze energetycznie niż porównywalne autobusy z silnikiem diesla.
Autobusy elektrycznie są całkowicie zasilane energią elektryczną. Takie autobusy posiadają zestaw wydajnych baterii i silnik elektryczny. Baterie ładują się zarówno podczas hamowania silnikiem, jak i na szybko ładującej stacji ładowania typu „opportunity charging” na jednym z końcowych przystanków trasy. Są aż do 80% wydajniejsze energetycznie niż porównywalne autobusy z silnikiem diesla.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.