Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Volvo buduje największy autobus na świecie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
03-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Volvo buduje największy autobus na świecie
fot. Volvo GroupDwuprzegubowy autobus Volvo w Bogocie
Już niedługo po ulicach Rio De Janeiro pojedzie Gran Artic 300. Zbudowany przez Volvo dwuprzegubowy autobus o długości prawie 30 metrów, pomieści, według producenta, ok. 300 pasażerów. Ma obsługiwać tamtejszą sieć BRT.

Podczas niedawnych targów FetransRio w Rio de Janeiro Volvo zaprezentowało gigantyczne podwozie, będące podstawą przyszłego autobusu. Według przedstawicieli spółki na świecie większego nie ma. – Ten pojazd umożliwi bardziej efektywne przewozy w transporcie publicznym. Będzie wygodniejszy dla pasażerów i mniej kosztowny dla operatorów transportu – powiedział Fabiano Todeschini, szef Volvo Bus na Amerykę Łacińską.


źródło: Volvo Group

Gran Artic 300 (źródło nazwy łatwo rozpoznać, „gran” to w języku portugalskim „wielki”, „artic” oznacza „articulated”, czyli „przegubowy” a 300 to liczba pasażerów, którzy do niego wejdą), nie będzie najdłuższym autobusem na świecie. Od czterech lat w niemieckim Dreźnie kursuje AutoTram Extra Grand, który ma 30,73 m długości. Brazylijski „potwór” jest szacowany na 98 stóp, czyli nieco poniżej 30 metrów. Za to według Volvo pomieści 300 pasażerów, podczas gdy jego niemiecki odpowiednik przewidziano na 256 pasażerów.

To niejedyny długi autobus w ofercie Volvo. Podczas wystawy w Rio prezentowano też Gran Artic 210, który mierzy „zaledwie” 22 metry, oraz pojazdy Artic w wersji 180 i 150. Szwedzki producent przekonuje, że im większe pojazdy trafią na ulice, tym mniej ich będzie potrzeba, co przełoży się na oszczędność na paliwie i korzyść dla środowiska.

W Polsce na razie tak długich autobusów nie spotkamy, bo trzydziestometrowe pojazdy są przeznaczone konkretnie na linie BRT, czyli bardzo popularne w południowoamerykańskich i azjatyckich metropoliach wielkopojemne linie autobusowe, które często uzupełniają, lub nawet zastępują metro. Korzystając ze specjalnych przystanków, pojazdów i wydzielonych tras, potrafią przewozić setki tysięcy pasażerów dziennie. Najbliższy Polsce taki system działa z powodzeniem w Stambule, gdzie wozi 800 tys. pasażerów dziennie, czyli więcej niż warszawskie metro.

Z takim rozmiarem autobusów wiąże się szereg kłopotów, co tym bardziej predestynuje je do używania na określonych trasach. Wymagają dróg o niewielkiej liczbie zakrętów, w dodatku dość łagodnych. Są też bardzo ciężkie, więc przydaje im się wzmocniona, dobrze zbudowana nawierzchnia. W miastach Europy BRT nie jest tak popularne jak poza nią, bo tu tę rolę z powodzeniem spełniają tramwaje.

Volvo już od lat specjalizuje się w dostarczaniu wielkopojemnych autobusów do latynoskich BRT. Firma dostarczyła na przestrzeni lat ponad 4 tys. pojazdów do Kurytyby (tam powstało pierwsze na świecie BRT), Bogoty, Santiago de Chile, Mexico City, Guatemala City, czy San Salvador.

źródło zdjęć: Volvo Group
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań ponawia przetarg na autobusy przegubowe

Komunikacja

MZK Grudziądz kupił używane warszawskie Solarisy

Komunikacja

MZK Grudziądz kupił używane warszawskie Solarisy

Jakub Rösler 30 września 2021

Czeskie Budziejowice zyskają dziewięć przegubowych autobusów

Mobilność

Warszawa. Dlaczego na zatłoczonych liniach nie ma przegubowców

Komunikacja

Białystok. KPK kupuje pięć przegubowych autobusów

Komunikacja

Zobacz również:

MPK Poznań ponawia przetarg na autobusy przegubowe

Komunikacja

MZK Grudziądz kupił używane warszawskie Solarisy

Komunikacja

MZK Grudziądz kupił używane warszawskie Solarisy

Jakub Rösler 30 września 2021

Czeskie Budziejowice zyskają dziewięć przegubowych autobusów

Mobilność

Warszawa. Dlaczego na zatłoczonych liniach nie ma przegubowców

Komunikacja

Białystok. KPK kupuje pięć przegubowych autobusów

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5