Volvo miało chyba największe i najbardziej gościnne stoisko podczas targów Busworld w Kortrijk. Choć z interesujących „Transport-Publiczny” pojazdów miejskich, pojawiły się tylko dwa autobusy.
Całkowicie elektryczny 7900 Electric był już prezentowany zarówno w Polsce, jak i na poprzednich targach w niemieckich Hanowerze, w 2016 roku. Miejski autobus z rekordowo przestronnym wnętrzem pokazywany był razem z masztem do ładowania pantografowego OppCharge, oraz z tradycyjną ładowarką zajezdniową firmy ABB. Urządzenie OppCharge jest tzw. pantografem odwrócony, co oznacza, że to pantograf łączy się z autobusem, a nie na odwrót. Seryjna produkcja autobusu miała ruszyć w tym roku we Wrocławiu, ale przeniesiono ją na rok przyszły. Właśnie we Wrocławiu testowany był również na liniach, takie testy odbywają się też na ulicach szwedzkich miast.
Volvo przejedzie nawet 200 kilometrów
Pokazany w Kortrijk 7900 Electric różni się od autobusu z Hanoweru zastosowaną baterią o mocy 250 kWh. Bateria o tak dużej mocy, pozwalającej przejechać do 200 km/h bez ładowania, nie była dotąd montowana w pojeździe.
Jak pochwalił się Hakan Agnevall, prezydent Volvo Bus Corporation, tego roku sprzedawano już do Belgii 90 elektryczno-spalinowych hybryd (w których, inaczej niż w większości pojazdów, to silnik spalinowy pełni wobec elektrycznego rolę pomocniczą). 40 całkowicie elektrycznych autobusów jeździ też w Norwegii i w Szwecji. Dodatkowo 71 autobusów Volvo 7900 Electric sprzedano do Luksemburga, a 50 hybryd pojedzie do Singapuru. Łącznie na świecie jeździ już 350 elektrycznych, lub prawie całkiem elektrycznych autobusów.
Nadchodzą pierwsze autonomiczne rozwiązania
– W przyszłym roku zamierzamy pokazać pierwsze dwa całkowicie elektryczne przegubowce, które będą jeździć na ulicach Göteborga. Zaprezentujemy też system, który pozwoli na automatyczny dojazd autobusu do przystanku, przez co autobus dojedzie idealnie pod sam próg przystanku bez udziału kierowcy. Pokażemy też jak działa zajezdnia, w której do mycia i tankowania podjadą autobusy wyposażone w system autonomiczny, a więc bez kierowcy – powiedział Hakan Agnevall.
Ozdobą targów był także trzyosiowy, niskowejściowy autobus Volvo 8900 o długości 14,7 metra, z silnikiem Euro VI o mocy 320 KM. Ten piękny pojazd, w wersji trzydrzwiowej (na targach pokazano pojazd dwudrzwiowy), przydałby się wielu przewoźnikom, którzy wyjeżdżają poza miasto na odległości do 50 kilometrów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.