Partnerzy serwisu:
Komunikacja

VERS odzyskuje energię w autobusach spalinowych i hybrydach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
19-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Spółka VERS zaprezentowała na kieleckich targach Transexpo dwa nowe produkty - drugą już generację systemu rekuperacyjnego VERS Smart City, a także przeznaczony dla autobusów hybrydowych system Mild Hybrid.

VERS współpracuje z Solarisem i oba rozwiązania rekuperacyjne znalazły się w autobusach polskiego producenta. Te drugie w prezentowanym w Kielcach autobusie Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid. Oba układy pozwalają na oszczędności w zużyciu paliwa dzięki zamianie części nadmiarowej energii mechanicznej hamującego autobusu na energię elektryczną w generatorach i szybkiego magazynowania jej w pakiecie superkondensatorów.

Klasyczna technologia rekuperacyjna VERS oparta jest na pracy alternatorów w połączeniu z modułem superkondensatorów i została wdrożona w 2016 roku w 60 autobusach marki Solaris przeznaczonych dla MPK Kraków. Po wielomiesięcznych pomyślnych testach, w takie systemy zostało wyposażonych dotychczas ponad 250 autobusów w 15 miastach, m. in. w Poznaniu, Krakowie, Rzeszowie, Bielsko-Białej, a także w Niemczech - we Frankfurcie i w Reutlingen.

Dzięki zastosowaniu elektronicznego systemu sterowania przepływem prądu urządzenie zamienia energię mechaniczną na energię elektryczną wytwarzaną przez alternatory autobusu podczas hamowania silnikiem, gromadzi energię elektryczną w pakiecie superkondensatorów, a następnie po zakończeniu hamowania, zasila nią instalację elektryczną pojazdu.

VERS Smart City zapewnia cztery funkcjonalności: rekuperację energii odzyskiwanej z procesu hamowania silnikiem, wsparcie rozruchu pojazdu w niskich temperaturach i przy rozładowanych akumulatorach dzięki zastosowaniu układu elektrycznego wspomagającego rozruch autobusu prądem do 350 A, ochronę akumulatora przed prądami o wysokim natężeniu, szczególnie podczas rozruchu i okresu porozruchowego, rejestrację i zdalny odczyt danych dzięki systemowi pomiarowemu gromadzącemu uzyskane wyniki rekuperacji oraz przebieg pracy pojazdu. Wyniki przedstawiane są w formie raportów miesięcznych.

W testach SORT2 wykonanych we współpracy z Solarisem w marcu 2017 roku, System VERS uzyskał średni wynik oszczędności na poziomie 1,5 litra/100 km. Testy eksploatacyjne nowej wersji Systemu przeprowadzone we wrześniu 2018 r. dały wynik ok. 1,7 l / 100 km. Zmierzone oszczędności paliwa przekładają się również na wymierne oszczędności ekologiczne - zmniejszenie zużycia paliwa o 1 litr oleju napędowego oznacza 2,6 kg CO2 mniej w atmosferze. Szacowany efekt środowiskowy po instalacji jednego systemu VERS to aż 3,5 ton CO2 rocznie.

System Mild Hybrid umożliwia z kolei hybrydyzację pojazdu na bazie technologii silniko-generatora pracującego pod napięciem do 48V oraz pakietowi superkondensatorów. Stanowi element projektu Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid. W tym systemie zgromadzona podczas hamowania energia elektryczna jest ponownie zamieniana na energię mechaniczną napędzającą autobus.

Dzięki zastosowaniu szeregu innowacyjnych rozwiązań System Mild Hybrid w połączeniu z technologią rekuperacyjną VERS pozwoli na oszczędności paliwa w granicach od 5 do 10 proc. całkowitego zużycia paliwa.

Więcej informacji udziela Artur Godula, partner zarządzający, VERS Produkcja Sp. z o.o. Sp. k. (+48 696 770 012, hi@versprodukcja.com, versprodukcja.com).
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe Karsany Atak już w Płocku

Mobilność

Nowe Karsany Atak już w Płocku

Magdalena Romanowska 13 sierpnia 2020

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog

Komunikacja

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog

Jakub Dybalski 07 października 2018

Bolesławiec. Przetarg na 13 autobusów unieważniony

Komunikacja

Bieszczady odcięte od świata

Komunikacja

Bieszczady odcięte od świata

Jakub Dybalski 11 kwietnia 2017

Zobacz również:

Nowe Karsany Atak już w Płocku

Mobilność

Nowe Karsany Atak już w Płocku

Magdalena Romanowska 13 sierpnia 2020

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog

Komunikacja

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog

Jakub Dybalski 07 października 2018

Bolesławiec. Przetarg na 13 autobusów unieważniony

Komunikacja

Bieszczady odcięte od świata

Komunikacja

Bieszczady odcięte od świata

Jakub Dybalski 11 kwietnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5