Holenderski producent autobusów VDL „wydłużył” niskowejściowy autobus modelu Citea LLE–99 Electric, do 11,5 metra. Taki pojazd może być szczególnie popularny u odbiorców w Holandii i w Belgii, gdzie krótsze pojazdy, szczególnie w centrach miast, są w cenie.
Producent chwali się, że autobus w tej wersji jest bardziej pojemny (pomieści 40 pasażerów na miejscach siedzących), a jednocześnie staje się bardziej wygodny w eksploatacji. Baterie mają w nim pojemność 180 kWh.
To pozwala na przejechanie 100–150 km bez ładowania. Przy odpowiedniej strategii ładowania (zakładającej doładowywanie na przystankach), możliwe jest zorganizowanie mu w ciągu całego dnia 500 km jazdy z jednym tylko ładowaniem. Pojazd może być zasilany przez kabel w standardzie CCS, ale też pantografem, gdy przewoźnik chce skorzystać z szybkiego ładowania.
W efekcie VDL zyska w tym segmencie pojazd który mieści się w kategorii MAXI (czyli autobusów ok. 12–metrowych). Do tej pory wśród pojazdów Citea LLE Electric były tylko autobusy 9,9–metrowy i 18,7–metrowy.
Do tej pory VDL wyprodukował ok. 300 autobusów z napędem elektrycznym. Producent chwali się, że średnio przejeżdżają 62 tys. km dziennie, co pozwala na niewyemitowanie do atmosfery 50 ton dwutlenku węgla każdego dnia.