Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-07-07 12:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Fot. MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
Variotramy z Helsinek dotarły na testy do MPK Łódź
W środę około godz. 5 rano do Łodzi dotarły na testy dwa tramwaje Variotram z Helsinek. Będą w Łodzi przez ok. 8 miesięcy tak, aby można je było przetestować je w różnych warunkach pogodowych.

Sprowadzenie wycofanych trzy lata temu z ruchu w Helsinkach tramwajów MPK Łódź zapowiedziało już wcześniej. Teraz dwa z nich dotarły do Łodzi. Eksploatacja próbna ma dać odpowiedź na pytanie, czy w warunkach łódzkich około dwudziestoletnie pojazdy będą sprawdzać się lepiej niż w Finlandii. Jeśli odpowiedź będzie pozytywna, do Polski może trafić znacznie więcej egzemplarzy tego typu. MPK chce, żeby testowe tramwaje wyjechały na linie jeszcze w wakacje.

Wagony tramwajowe Variotram są w pełni niskopodłogowe oraz mają klimatyzację zarówno w przedziale pasażerskim, jak i w kabinie motorniczego. Ciekawostką jest podgrzewana podłoga w okolicach drzwi wejściowych. Liczba stałych miejsc siedzących wynosi 45, a miejsc stojących 111 (łącznie 156 miejsc pasażerskich).

Zanim tramwaje wyjadą na linie muszą zostać dostosowane do potrzeb komunikacji w Łodzi (informacja pasażerska, biletomat, kasowniki itd.) oraz muszą zostać przeprowadzone badania dopuszczające tramwaj do eksploatacji w Polsce.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5