Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Uzgodnienia ws. pociągów metra Skody postępują. Niebawem makieta kabiny

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-14 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Uzgodnienia ws. pociągów metra Skody postępują. Niebawem makieta kabiny
mat. Skoda
Epidemia koronawirusa nie pozostaje bez wpływu na przygotowanie produkcji nowych pociągów metra dla Warszawy. Producent, firma ze Škoda Transportation, zapewnia jednak, że póki co wszystko przebiega zgodnie z terminami przewidzianymi w umowie. Zatwierdzono już obliczenia dot. skrajni pojazdu, w najbliższym czasie zaprezentowana zostanie makieta kabiny maszynisty. Producent ma też zabezpieczone dostawy większości komponentów, w tym od polskiego Medcomu.

W styczniu Metro Warszawskie podpisało umowę ze Škodą Transportation ma dostawę 37 nowych, jednoprzestrzennych składów metra, złożonych z sześciu wagonów. Jej wartość to 1,308 mld zł netto. W kontrakcie przewidziano też opcję na dostawy kolejnych osiem składów.

– Dla Škody Transportation to przełomowy kontrakt pomimo 160-letniej historii w zakresie budowania pojazdów. W naszej najnowszej historii dostarczaliśmy produkty do ponad 50 krajów na całym świecie. Nasza firma przez lata zdobyła również duże doświadczenie w produkcji i modernizacji pociągów metra – mówi Michal Tobrman z biura prasowego producenta. Wymienia tutaj modernizację wagonów dla praskiego metro, kompletne wyposażenie trakcyjne dla pociągów metra w Budapeszcie, Kijowie, Kazaniu (Rosja), Suzhou (Chiny), a także dostawę pociągów metra dla Sankt Petersburga (Rosja).

Producent dostarczy sześciowagonowe składy o łącznej długości 118,2 m, zbudowane z aluminiowych pudeł. Jak zachwala Škoda, pociągi umożliwiają pełne hamowanie elektrodynamiczne we wszystkich trybach, z preferencją hamowania odzyskowego, w którym energia jest zwraca do sieci.

Producent minimalizuje skutki koronawirusa

Jak zapewnia Škoda, spotkania robocze z Metrem Warszawskim, poświęcone wszystkim kwestiom związanym z realizacją umowy, odbywają się regularnie. – Obecny kryzys związany z koronawirusem również miał pewien wpływ na projekt, ale byliśmy w stanie utrzymać regularne cotygodniowe spotkania z klientem. Dokładamy wszelkich starań, aby zminimalizować negatywny wpływ bieżącej sytuacji koronawirusa na terminową realizację harmonogramu projektu – mówi Tobrman.

Do tej pory jednak, pomimo pandemii, wszystkie terminy założone w umowie są dotrzymane. – Na przykład zatwierdzono obliczenia skrajni pojazdu. Trwają uzgodnienia dotyczące wyglądu zewnętrznego oraz układu i wyglądu wnętrza pociągu. Kończymy przygotowanie makiety kabiny maszynisty – mówi Michal Tobrman. Niebawem ma zostać ona zaprezentowana klientowi w zakładach w Pilźnie. – Dzięki temu wyjątkowemu modelowi możemy pokazać część wnętrza pojazdu i wspólnie dopracować ostateczny układ poszczególnych elementów kabiny – wskazuje przedstawiciel producenta. Kolejnym ważnym krokiem będzie przekazanie i zatwierdzenie wymagań technicznych dotyczących eksploatacji pojazdu.

Współpraca z polskimi poddostawcami

Škoda jest też w stałym kontakcie z poddostawcami. – Od kilku miesięcy intensywnie współpracujemy z naszymi dostawcami w celu wyjaśnienia wszystkich niezbędnych wymagań i obecnie mamy zabezpieczone większość głównych komponentów. Oczywiście na naszych dostawców również wpłynęły trudności związane z COVID-19, ale wszyscy ciężko pracujemy, aby zminimalizować ich negatywny wpływ na harmonogram realizacji projektu – mówi Michal Tobrman.

Wkład w powstanie pociągów będą mieli także polscy poddostawcy. – Nawiązaliśmy ścisłą współpracę z naszym głównym polskim partnerem, firmą Medcom, która będzie odpowiedzialna za dostarczenie głównej przetwornicy i przetwornicy pomocniczej do naszych wagonów metra. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy. Oprócz Medcomu będą też inni polscy dostawcy – mówi Tobrman.

Pierwszy pociąg powinien zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy. Oznacza to, że skład zjawi się w Warszawie na przełomie września i października 2021 r. Przekazanie terminowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu powinno nastąpić do końca 23 miesiąca od dnia podpisania umowy. Obecnie trwa konkurs na nazwę dla pociągu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: ILF zaprojektuje windy na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: ILF zaprojektuje windy na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 10 lipca 2020

Warszawiacy będą mogli nazwać pociąg metra Skody

Komunikacja

Warszawiacy będą mogli nazwać pociąg metra Skody

Witold Urbanowicz 07 lipca 2020

Metro: Trzy oferty na projekt wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Trzy oferty na projekt wind na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5