Partnerzy serwisu:
Komunikacja

USA. Według badań autobus elektryczny traci w zimie nawet 1/3 zasięgu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
31-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
USA. Według badań autobus elektryczny traci w zimie nawet 1/3 zasięgu
Fot. Solaris
Według raportu wydanego przez amerykańską branżową organizację Center for transportation and the Environment i cytowanego przez serwis Sustainable Bus, autobus elektryczny podczas mrozu traci do 38 proc. potencjalnego zasięgu wynikającego z pojemności baterii. W przypadku autobusu wodorowego ta strata sięga 23 proc.

CTE to organizacja branżowa skupiająca przedstawicieli przemysłu związanego z niskoemisyjnym transportem i przedstawicieli władz lokalnych, zajmująca się m.in. promocją i badaniami rynku. We wspomnianym raporcie pozyskała dane od ośmiu przewoźników, z których czterech eksploatuje autobusy elektryczne, a czterech autobusy zasilane ogniwami paliwowymi, czyli takie, w których prąd jest produkowany z wodoru a nie pozyskiwany z zewnętrznych źródeł zasilania.

Porównano ile na potencjalnym zasięgu tracą autobusy w warunkach mrozu (0 – -5 stopni Celsjusza) w porównaniu do pogody z temperaturą 10 – 15 stopni. Okazało się, że autobusy bateryjne mogły przejechać o 38 proc. trasy mniej, podczas gdy wodorowe o 23 proc. trasy mniej.

– Dla kogoś kto sam korzysta z autobusów, a nie zapomnę jak w zeszłym roku stałam na przystanku przy minus 30 stopniach, to bardzo ważne by dysponować realnymi informacjami o możliwościach pojazdów w bardzo różnych warunkach pogodowych – tłumaczy Alison Smyth z CTE.

Autorzy raportu uwypuklają, że autobusy wodorowe mają znacznie lepsze osiągi niż bateryjne i nie jest to niespodzianką, bo raport przygotowano m.in. we współpracy z organizacjami promującymi wykorzystanie paliwa, a sfinansowano z pieniędzy National Fuel Cel Bus Program, czyli funduszu Federal Transport Authority na upowszechnianie zasilania ogniwami paliwowymi. Nie dziwi więc zwrócenie uwagi na ten aspekt.

Poza nim jednak istotna dla przewoźników i samorządów planujących inwestycję w niskoemisyjny transport jest informacja o znacznych różnicach w sprawności takich autobusów w różnych warunkach pogodowych. Polscy przewoźnicy rzadko są tym zaskakiwani, bo akurat nad Wisłą nowe technologie w autobusach są zwykle wcześniej intensywnie testowane (np. Warszawa wypożyczyła od Solarisa przegubowy elektrobus na trzyletnie testy, podobny czas testowano standardowej długości BYD–a), a logistyka obsługi linii jest planowana z uwzględnieniem dużych „zapasów”.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Drugie życie baterii z autobusów Volvo

Mobilność

Drugie życie baterii z autobusów Volvo

Redakcja 28 września 2020

BMZ: Jakie perspektywy rynku baterii do elektrobusów?

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Drugie życie baterii z autobusów Volvo

Mobilność

Drugie życie baterii z autobusów Volvo

Redakcja 28 września 2020

BMZ: Jakie perspektywy rynku baterii do elektrobusów?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5