Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

USA. Według badań autobus elektryczny traci w zimie nawet 1/3 zasięgu

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-12-31 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

USA. Według badań autobus elektryczny traci w zimie nawet 1/3 zasięgu
Fot. Solaris
Według raportu wydanego przez amerykańską branżową organizację Center for transportation and the Environment i cytowanego przez serwis Sustainable Bus, autobus elektryczny podczas mrozu traci do 38 proc. potencjalnego zasięgu wynikającego z pojemności baterii. W przypadku autobusu wodorowego ta strata sięga 23 proc.

CTE to organizacja branżowa skupiająca przedstawicieli przemysłu związanego z niskoemisyjnym transportem i przedstawicieli władz lokalnych, zajmująca się m.in. promocją i badaniami rynku. We wspomnianym raporcie pozyskała dane od ośmiu przewoźników, z których czterech eksploatuje autobusy elektryczne, a czterech autobusy zasilane ogniwami paliwowymi, czyli takie, w których prąd jest produkowany z wodoru a nie pozyskiwany z zewnętrznych źródeł zasilania.

Porównano ile na potencjalnym zasięgu tracą autobusy w warunkach mrozu (0 – -5 stopni Celsjusza) w porównaniu do pogody z temperaturą 10 – 15 stopni. Okazało się, że autobusy bateryjne mogły przejechać o 38 proc. trasy mniej, podczas gdy wodorowe o 23 proc. trasy mniej.

– Dla kogoś kto sam korzysta z autobusów, a nie zapomnę jak w zeszłym roku stałam na przystanku przy minus 30 stopniach, to bardzo ważne by dysponować realnymi informacjami o możliwościach pojazdów w bardzo różnych warunkach pogodowych – tłumaczy Alison Smyth z CTE.

Autorzy raportu uwypuklają, że autobusy wodorowe mają znacznie lepsze osiągi niż bateryjne i nie jest to niespodzianką, bo raport przygotowano m.in. we współpracy z organizacjami promującymi wykorzystanie paliwa, a sfinansowano z pieniędzy National Fuel Cel Bus Program, czyli funduszu Federal Transport Authority na upowszechnianie zasilania ogniwami paliwowymi. Nie dziwi więc zwrócenie uwagi na ten aspekt.

Poza nim jednak istotna dla przewoźników i samorządów planujących inwestycję w niskoemisyjny transport jest informacja o znacznych różnicach w sprawności takich autobusów w różnych warunkach pogodowych. Polscy przewoźnicy rzadko są tym zaskakiwani, bo akurat nad Wisłą nowe technologie w autobusach są zwykle wcześniej intensywnie testowane (np. Warszawa wypożyczyła od Solarisa przegubowy elektrobus na trzyletnie testy, podobny czas testowano standardowej długości BYD–a), a logistyka obsługi linii jest planowana z uwzględnieniem dużych „zapasów”.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5