Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

USA. Santa Monica buduje parkingi dla… hulajnóg

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-11-13 15:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

USA. Santa Monica buduje parkingi dla… hulajnóg
fot. Santa Monica City Council
USA. Santa Monica buduje parkingi dla… hulajnóg
USA. Santa Monica buduje parkingi dla… hulajnóg
Władze kalifornijskiego miasta postanowiły poradzić sobie z bezstacyjnymi systemami sharingu hulajnóg… tworząc coś w rodzaju stacji. Chodzi o specjalne miejsca przeznaczone do ich pozostawienia, wyznaczane na chodnikach i na ulicach.

Jeśli jednak pomyśleliście, że amerykanie zaczęli część przestrzeni dla samochodów przeznaczać dla innych form transportu, to jeszcze nie. Parkingi dla hulajnóg w pasie ulicy są wyznaczane tam, gdzie auta i tak nie miały wjazdu, np. w strefach zamkniętych przed skrzyżowaniami. Zresztą więcej jest tych wyznaczanych na chodniku. Komentatorzy zwracają uwagę, że te drugie są tańsze (kosztują po 200 dol.), bo wystarczy wymalowanie odpowiednich oznaczeń. Hulajnogowe parkingi na jezdni wymagają ustawienia barierek i są czterokrotnie droższe.

Santa Monica jest dla tematu hulajnogowego ważnym miejscem. To tu ma siedzibę start–up Bird, jeden z największych hulajnog–sharingów w USA. To tu, już w zeszłym roku, uruchomiono pilotażowy program hulajnogowy i to tu powstał problem z masowym porzucaniem hulajnóg w miejscach publicznych.

Teraz hulajnogi mają być pozostawiane w specjalnie wyznaczonych miejscach, w których można zostawiać również wypożyczane rowery. Póki co wyznaczono w całym, stutysięcznym mieście, nieco ponad dwadzieścia parkingów (z czego kilka na jezdni). Docelowo, w kwietniu przyszłego roku, ma ich być około 100.

Miasto ma z hulajnogami kłopot, ale mieszkańcy chętnie z nich korzystają. Niestety, jak wynika ze statystyk, pojawienie się hulajnóg odbiło się na popularności miejskiego bike–sharingu Breeze. Porównanie liczby wypożyczeń z 2017 i 2018 r. wskazuje na trzydziestoprocentowy spadek. Średnio, tygodniowo w Santa Monica rowery Breeze wypożycza się 4–5 tys. razy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Francja reguluje ruch hulajnogowy. Kiedy Polska?

Mobilność

Francja reguluje ruch hulajnogowy. Kiedy Polska?

Jakub Dybalski 05 listopada 2018

Hulajnog-sharing już w Polsce

Mobilność

Hulajnog-sharing już w Polsce

Jakub Dybalski 31 października 2018

USA ma z hulajnogami ten sam kłopot, co Chiny z rowerami

Komunikacja

USA ma z hulajnogami ten sam kłopot, co Chiny z rowerami

Jakub Dybalski 29 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5