PKM Katowice rozstrzygnęło drugą część przetargu na dostawy dziesięciu autobusów elektrycznych, z podzieleniem na dwie części, obejmujące oddzielnie pojazdy 12-metrowe i przegubowe. Krótkie pojazdy dostarczy Ursus, który pokonał w starciu Solarisa.
Przedmiotem zamówienia jest dziesięć fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów napędzanych elektrycznie. Zamówienie podzielone jest na dwie części, obejmujące pojazdy 12-metrowe, jak i przegubowe. W grudniu rozstrzygnięto część dotyczącą pojazdów przegubowych. Zamawiający
wybrał ofertę Solarisa, który wystartował w przetargu jako jedyny podmiot.
Teraz przyszła pora na rozstrzygnięcie części przetargu obejmującej pojazdy 12-metrowe. O zamówienie ubiegało się dwóch producentów – konsorcjum Ursus Bus SA i Ursus SA z kwotą 10,336 mln zł i Solaris z kwotą 14,120 mln zł. Budżet był natomiast określony na kwotę 11,993 mln zł. Na dostawcę pojazdów wybrano konsorcjum firm Ursus Bus i Ursus, które zdobyło co prawda znacznie mniej punktów przy ocenie właściwości techniczno-eksploatacyjnych (26 pkt. przy 40 pkt. Solarisa), ale zdobyło przewagę ceną (60 pkt. przy 43,92 pkt. Solarisa).
Autobusy o długości 11,8-12,15 m mają pomielić min. 80 pasażerów, z tego 25% na miejscach siedzących. Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2 oraz silnik bądź silniki elektryczne o mocy sumarycznej 160 kW. Przewidziano ładowanie akumulatorów trakcyjnych (lub innych urządzeń służących do magazynowania energii) za pomocą systemu plug-in oraz pantografu. Na realizację przeznaczono 310 dni.