Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Ulice Brukseli dla pieszych i rowerzystów. Prędkość ograniczona do 20 km/h

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2020-04-21 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Le Soir

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ulice Brukseli dla pieszych i rowerzystów. Prędkość ograniczona do 20 km/h
fot. blazvog, lic. CC0
Władze Brukseli zamierzają oddać pieszym i rowerzystom ulice w centrum miasta. Wszystko po to, by ograniczyć możliwość kontaktu i ułatwić walkę z koronawirusem. Od maja będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 20 km/h.

Bruksela wraz z początkiem maja wprowadzi nowe rozwiązania dla pieszych i rowerzystów. W samym centrum miasta na ulicach dopuszczony zostanie ruch pieszy i rowerowy. Ma to związek z powolnym luzowaniem zasad kwarantanny. Władze miasta zdecydowały, że w sytuacji, gdy więcej osób będzie opuszczać domy, należy zwiększyć dostęp do przestrzeni i ułatwić utrzymywanie odpowiedniego dystansu – na wąskich chodnikach i drogach rowerowych mogłoby to być zbyt trudne.

Dopuszczalna prędkość dla pojazdów indywidualnych, autobusów i tramwajów zostanie ograniczona do 20 km/h, a piesi i rowerzyści będą mieli bezwzględne pierwszeństwo. Władze wyjaśniają, że o wprowadzeniu takiego rozwiązania zdecydowano w gęsto zabudowanym obszarze, a uspokojenie ruchu i danie priorytetu pieszym i rowerzystom to jeden z pierwszych środków podejmowanych w ramach wychodzenia z kwarantanny.

Warto zwrócić uwagę na to, że podjęcie takich działań z punktu widzenia polskich miast może być radykalne, ale w samej Brukseli raczej nie jest. Już w listopadzie 2019 roku władze regionalne zapowiedziały, że strefa Tempo 30 od początku roku 2021 obejmie cały region. Już teraz takie ograniczenia prędkości obowiązują w znacznej części belgijskiej stolicy.

To nie jedyny przykład tego typu działań na świecie. O zamknięciu niektórych ulic i oddaniu ich pieszym wcześniej zdecydowały amerykańskie miasta, w tym wyjątkowo mocno dotknięty pandemią Nowy Jork oraz bliski nam Wiedeń. W Berlinie zdecydowano się na wyznaczenie szerszych dróg rowerowych kosztem ulic. Bogota, która od lat regularnie zamyka ulice dla samochodów, zdecydowała się na stworzenie całego tymczasowego systemu dróg dla rowerów.

W tekście pt. "Koronawirus uczy: Przestrzeń zbyt cenna, by tracić ją na samochody" pisaliśmy o tym, że koronawirus powinien zachęcić miasta do całkowitej zmiany sposobu wykorzystania dostępnej przestrzeni i oddania jej mieszkańcom.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bruksela. Od 2021 r. ograniczenie do 30 km/h obejmie... całe miasto

Przestrzeń

Bruksela. Od 2021 r. ograniczenie do 30 km/h obejmie... całe miasto

Jakub Dybalski 24 listopada 2019

Warszawa docelowo w 2/3 ma być strefą Tempo 30

Przestrzeń

Warszawa docelowo w 2/3 ma być strefą Tempo 30

Jakub Dybalski 28 października 2019

Wiedeń. Jak miasto uczy chodzenia i to nie tylko dzieci

Mobilność

Wiedeń. Jak miasto uczy chodzenia i to nie tylko dzieci

Łukasz Malinowski 11 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5