Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Tychy w oczekiwaniu na nowe supertrolejbusy

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-08-24 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa TLT

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tychy w oczekiwaniu na nowe supertrolejbusy
fot. TLT
Tychy w oczekiwaniu na nowe supertrolejbusy
Tychy w oczekiwaniu na nowe supertrolejbusy
Tychy w oczekiwaniu na nowe supertrolejbusy
Tychy w oczekiwaniu na nowe supertrolejbusy
Do Tychów przyjedzie sześć nowych trolejbusów Solaris Trollino 12 electric. Jak mówi przewoźnik, to połączenie rozwiązań znanych z elektrobusów i trolejbusów, dlatego nazwane są „elektrobusami ładowanymi dynamicznie”.

Baterie Solaris High Power 90kWh pozwolą na swobodne poruszanie się bez sieci trakcyjnej na dystansie, który dla tyskich trolejbusów był do tej pory nieosiągalny. Ładować je będzie można na dwa sposoby – na postoju za pomocą złącza plug-in, jak klasyczny elektrobus, oraz w czasie jazdy po sieci trakcyjnej, za pomocą odbieraków trolejbusowych.

W przestrzeni pasażerskiej nie zabraknie wydajnej klimatyzacji, szeregu udogodnień dla osób niepełnosprawnych, systemu informacji pasażerskiej i monitoringu przygotowanego przez Zaklad Elektroniczny Sims. Na siedzeniach wyhaftowany będzie herb Miasto Tychy oraz logo TLT. Bezpieczeństwo kierowcy zapewni w pełni zamknięta kabina, zabudowana do połowy pierwszych drzwi wejściowych.

Będą to pierwsze w Polsce trolejbusy wyposażone w:
  • osie napędowe ZF AVE 130, czyli silniki zintegrowane z piastami kół tylnych
  • napęd Medcom oparty na technologii SiC, która pozwala m.in. na znaczące ograniczenie zużycia energii elektrycznej
  • odbieraki automatyczne Faiveley Transport z poduszkami miechowymi zamiast klasycznych siłowników pneumatycznych
Nowe nabytki zastąpią najstarsze trolejbusy, które nie posiadają baterii trakcyjnych. Dostawa pojazdów zaplanowana jest na 2022 rok, komunikacja trolejbusowa w Tychach będzie świętowała wtedy swoje czterdziestolecie istnienia.

Zakup sześciu elektrobusów ładowanych dynamicznie jest możliwy dzięki projektowi z programu Gepard II. Projekt jest dofinansowany ze środków Unii oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tychy wypożyczyły trolejbusy z Lublina

Przestrzeń

Tychy wypożyczyły trolejbusy z Lublina

Witold Urbanowicz 05 lutego 2021

Tychy zainteresowane zakupem kolejnych trolejbusów bateryjnych

Komunikacja

Tychy zainteresowane zakupem kolejnych trolejbusów bateryjnych

Kasper Fiszer 18 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5