Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tychy kupują 43 autobusy CNG. Bardzo duże zainteresowanie producentów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-02-01 15:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tychy kupują 43 autobusy CNG. Bardzo duże zainteresowanie producentów
fot. Jacek Jackiewicz
PKM Tychy otworzyły oferty w przetargu na dostawy 20 autobusów gazowych klasy maxi i 23 pojazdów gazowych klasy mega. Oferty w postępowaniu złożyło w sumie sześciu producentów. Zamawiający planuje przeznaczyć na zakup kwotę w wysokości 62,8 mln zł brutto.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 nowych autobusów typu maxi oraz 23 nowych autobusów typu mega zasilanych sprężonym gazem CNG. Zamówienie jest podzielone na dwie części, oddzielnie dla każdego typu pojazdów. W sumie PKM planuje wydać 62,8 mln zł brutto.

Część I zakłada dostawy 20 autobusów typu maxi, zasilanych silnikiem CNG z tyłu pojazdu. Długość pojazdu określono na 11,9-12,2 m, a pojemność na min. 80 osób, z czego min. 20 na miejscach siedzących. Przewidziano klimatyzację oraz 3 lub 4 drzwi w układzie 2-2-2, 1-2-2-2 lub 2-2-2-2. Wartość zamówienia to 20 mln zł netto.O wyborze zdecydują cena (85%), zużycie paliwa (10%) oraz pojemność skokowa silnika (5%). Na dostawy przeznaczono 12 miesięcy.

Tę część PKM wycenia na 22,8 mln zł brutto. Scania zaproponowała kwotę 25,1 mln zł brutto (20,4 mln zł netto), Autosan – 25,7 mln zł brutto (20,9 mln zł netto), MAN – 25,6 mln zł brutto (20,8 mln zł netto) oraz SOR Libchavy – 19,6 mln zł netto (po doliczeniu 23% VAT wychodzi ok. 24,1 mln zł).

Część II zakłada dostawy 23 nowych autobusów typu mega, zasilanych silnikiem CNG znajdującym się z tyłu pojazdu, o długości 17,8-18,75 m. Ich pojemność określono na min. 124 pasażerów, w tym min. 34 na miejscach siedzących. Przewidziano 4 bądź 5 drzwi w układzie 2-2-2-2, 1-2-2-2, 2-2-2-2-2 bądź 1-2-2-2-2. Pojazdy mają być klimatyzowane. O wyborze zdecydują cena (85%), zużycie paliwa (10%) oraz pojemność skokowa silnika (5%). Pierwsza partia sześciu pojazdów ma zostać dostarczona w terminie 1-25 marca 2020 r., a pozostałe pojazdy – między 1 a 25 maja 2020 r.

PKM planuje wydać na tę część kwotę niespełna 40 mln zł brutto. Solaris zaproponował 40,6 mln zł brutto (33,0 mln zł netto), MAN – 39,2 mln zł brutto (31,9 mln zł netto), a SOR – 33,8 mln zł netto (po doliczeniu 23% VAT wychodzi ok. 41,5 mln zł).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tychy bliżej przebudowy zajezdni autobusowej i trolejbusowej

Przestrzeń

Tychy bliżej przebudowy zajezdni autobusowej i trolejbusowej

Witold Urbanowicz 05 lutego 2019

Miłosz Stec pokieruje PKM Tychy

Prawo & Finanse

Miłosz Stec pokieruje PKM Tychy

Redakcja 04 stycznia 2019

Tychy kupują 43 autobusy CNG. Po raz drugi

Komunikacja

Tychy kupują 43 autobusy CNG. Po raz drugi

Witold Urbanowicz 10 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5