Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tychy: Będziemy modernizować, ale nie powiększać sieć trolejbusową

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tychy: Będziemy modernizować, ale nie powiększać sieć trolejbusową
fot. TLT
Środki z unijnego Funduszu Odbudowy mogą posłużyć do modernizacji sieci trakcyjnej trolejbusów w Tychach. Nie jest jednak planowana budowa kolejnych odcinków – informuje tyski Urząd Miasta. Takie samo jest podejście władz miasta do kwestii taboru trolejbusowego.

Pieniądze z FO, które trafią do Tychów, mają zostać przeznaczone na odnowienie sieci trakcyjnej Tyskich Linii Trolejbusowych. – Koszty poszczególnych inwestycji znane będą po opracowaniu projektów technicznych – zapowiada rzecznik prasowy Urzędu Miasta Tychy Ewa Grudniok. Przedsięwzięcia infrastrukturalne będą polegały wyłącznie na modernizacji istniejących fragmentów. Będzie to zapewne kontynuacja procesu rozpoczętego już w programie „Gepard 2”, dzięki któremu osprzęt podstacji ma zostać wymieniony na nowoczesny i sterowany zdalnie.

– Nie planujemy budowy nowych odcinków sieci trakcyjnej – zapewnia natomiast nasza rozmówczyni. Ostatnie wydłużenie sieci trolejbusowej miało miejsce we wrześniu 2019 r. Oddano wtedy do użytku trasę na Paprocanach wzdłuż ul. Sikorskiego.

Samorząd nie zamierza też wykorzystywać środków z Funduszu do zakupu nowych trolejbusów. Zdaniem władz miasta potrzeby w tym zakresie zaspokoiły już ostatnio dokonane inwestycje. – W marcu br. w ramach programu Gepard 2 zamówiono 6 sztuk nowoczesnych pojazdów – przypomina Grudniok. Pojazdy z podwójną homologacją (jako trolejbusy oraz autobusy elektryczne) dzięki pakietom bateryjnym High Power mogą obsługiwać końcówki tras pozbawione sieci trakcyjnej. Baterie mogą być ładowane z sieci trakcyjnej podczas jazdy, nie jest więc wymagany dodatkowy postój na pętli. Zakup „supertrolejbusów” Solaris Trollino 12 IV generacji kosztował 18,2 mln zł. Ich dostawa ma zakończyć się za rok.

Choć nie ma planów zakupu kolejnych trolejbusów, władze Tychów nie wykluczają odnowy taboru poprzez modernizację posiadanych już pojazdów. – Prowadzone są analizy techniczne w celu oceny możliwości modernizacji systemu napędowego 15 sztuk trolejbusów starszego typu – informuje rzecznik Urzędu Miasta. Chodzi zapewne o Solarisy Trollino 12MB z lat 2012-2013, wyposażone w silniki asynchroniczne Medcom. Oprócz nich TLT dysponują jeszcze sześcioma starszymi Solarisami różnych podtypów, dostarczanymi pojedynczo w latach 2002-2008, trzema pojazdami tej samej marki z 2018 r. i dwoma wypożyczonymi z Lublina. Całości dopełniają dwa dostarczone w ubiegłym roku elektrobusy Solarisa.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Kolejne środki z KPO na autobusy regionalne rozdane

Komunikacja

Kolejne środki z KPO na autobusy regionalne rozdane

Paulina Piziorska 04 marca 2025

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Prawo & Finanse

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Łukasz Malinowski, współpraca Jakub Rösler 24 grudnia 2024

Rewizja KPO zatwierdzona przez rząd

Prawo & Finanse

Rewizja KPO zatwierdzona przez rząd

inf. pras. 01 maja 2024

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Kolejne środki z KPO na autobusy regionalne rozdane

Komunikacja

Kolejne środki z KPO na autobusy regionalne rozdane

Paulina Piziorska 04 marca 2025

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Prawo & Finanse

POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?

Łukasz Malinowski, współpraca Jakub Rösler 24 grudnia 2024

Rewizja KPO zatwierdzona przez rząd

Prawo & Finanse

Rewizja KPO zatwierdzona przez rząd

inf. pras. 01 maja 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij