Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tubingi dla łódzkiego tunelu powstaną w rejonie Rawy Mazowieckiej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-01-24 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tubingi dla łódzkiego tunelu powstaną w rejonie Rawy Mazowieckiej
fot. WU
Trwają przygotowania do rozpoczęcia drążenia tunelu średnicowego w Łodzi. Na miejsce dostarczane są elementy pierwszej tarczy TBM, która ma zacząć drążyć tunel w połowie tego roku. Jak szacują PKP PLK, inwestycja wymaga wyprodukowania ok. 26 tys. elementów obudowy tunelu.

W Łodzi w ramach inwestycji powstanie w sumie ok. 7,5 km tuneli. Składa się na to jeden dwutorowy tunel o długości ok. 3 km, którego średnica będzie wynosić 12,7 m oraz cztery jednotorowe tunele o łącznej długości ok. 4,5 km i średnicy 8,5 m, łączące powstającą trasę z linią kolejową nr 15.

W sumie ułożonych zostanie 17 km torów, które będą w najgłębszym miejscu znajdować się ok. 26 m pod ziemią. Na trasie znajdą się dwa podziemne przystanki – Śródmieście (u zbiegu Zielonej, Zachodniej i Kościuszki) na głębokości ok. 16 m oraz Polesie (u zbiegu Ogrodowej i Karskiego). PKP PLK analizują możliwość budowy trzeciego przystanku – między Kasprzaka a al. Włókniarzy. Decyzja w tej sprawie powinna zostać podjęta w I kwartale 2020 r.

Niedawno PKP PLK informowały, że na półmetku jest transport elementów pierwszej, większej tarczy TBM. Szyb startowy znajduje się między ulicami Stolarską i Odolanowską. Roboty, w związku z problemami jednego z konsorcjantów, mają już ok. siedmiomiesięczne opóźnienie. Jak ostatnio wskazywał zarządca infrastruktury, rozpoczęcie drążenia jest zaplanowane w połowie tego roku.

Zmechanizowane tarcze będą poruszać się w tempie ok. 10-15 m na dobę. Podobnie jak w przypadku II linii metra, maszyna drążąca tunel będzie od razu go obudowywać betonowymi tubingami. – Szacujemy, że do budowy całego tunelu potrzebne jest około 26 tys. „pojedynczych elementów” tubingów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Jak dodaje, tubingi będą produkowane w jednej z wytwórni z okolic Rawy Mazowieckiej.

Wykonawcą tuneli i stacji jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki Energopol Szczecin. Zgodnie z umową prace przy budowie tunelu potrwają do końca 2022 r., a ich koszt to 1,4 mld zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódzki tunel średnicowy opóźniony o 7 miesięcy

Komunikacja

Łódzki tunel średnicowy opóźniony o 7 miesięcy

Roman Czubiński 17 stycznia 2020

Łódź czeka na „małe metro”. Projekty okołokolejowe uzgodnione

Przestrzeń

Łódź czeka na „małe metro”. Projekty okołokolejowe uzgodnione

Witold Urbanowicz 20 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5