Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Trzy oferty na nowe przegubowce dla MPK Poznań. Wszystkie poza budżetem

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-08-2022
Ostatnia modyfikacja:
16-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Trzy oferty na nowe przegubowce dla MPK Poznań. Wszystkie poza budżetem
fot. MPK Poznań
MPK Poznań właśnie otworzyło oferty w przetargu na zakup minimum 15 autobusów przegubowych, napędzanych silnikiem Diesla. W ramach opcji przewoźnik może zamówić jeszcze kolejnych pięć autobusów. O zamówienie ubiega się trzech producentów, lecz każda z ofert znacząco przewyższa budżet MPK.

MPK Poznań po raz kolejny próbuje kupić autobusy przegubowe. O chęci i potrzebie ich zakupu mówił nam prezes spółki, Krzysztof Dostatni. Pierwsze postępowanie dotyczyło zakupu autobusów hybrydowych. Wpłynęły w nim dwie oferty, lecz obie okazały się znacznie droższe niż zakładany budżet, a przetarg został unieważniony. Drugie podejście dotyczy już zakupu autobusów napędzanych silnikiem Diesla. MPK chce zakupić 15 autobusów o długości 18 metrów, a zamówienie może zostać rozszerzone o kolejne 5 pojazdów w ramach opcji.

Właśnie minął termin składania ofert. Ostatecznie dostawą nowych pojazdów są zainteresowane trzy firmy, a więc Solaris, EvoBus (dealer Mercedesa), a także Man. Każda ze złożonych ofert znacznie przekracza budżet MPK, opiewający na 22,140 mln złotych w przypadku zamówienia podstawowego, oraz na 29,520 miliona złotych w przypadku zamówienia podstawowego wraz z opcją.

Najtańszą ofertę złożył EvoBus, a więc dealer Mercedesa. Firma zaproponowała wykonanie zamówienia podstawowego za około 27,444 miliona złotych, natomiast opcja została wyceniona na dodatkowe 9,148 miliona złotych. Solaris chciałby dostarczyć autobusy za kwotę 29,516 miliona złotych. To kwota za podstawowe zamówienie, natomiast opcja została wyceniona przez firmę z Bolechowa na niespełna 9,839 miliona złotych. Najdroższa oferta, autorstwa Mana, jest warta prawie 33,653 miliona złotych za zamówienie podstawowe oraz dodatkowe 11,07 miliona złotych za opcję.

Żeby rozstrzygnąć postępowanie, zamawiający będzie musiał sporo dopłacić.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Tramwaj elektryczny ma 125 lat

Komunikacja

Poznań. Tramwaj elektryczny ma 125 lat

Redakcja/inf. pras. 07 marca 2023

Naprawy Pierwszego Tramino na razie nie będzie

Komunikacja

Pierwszy poznański Combino po naprawie głównej

Komunikacja

Pierwsze tramwaje MPK Poznań z terminalami do płatności mobilnych

Mobilność

Poznański “Holender” w renowacji

Komunikacja

Poznański “Holender” w renowacji

Jakub Rösler 24 grudnia 2022

Zobacz również:

Poznań. Tramwaj elektryczny ma 125 lat

Komunikacja

Poznań. Tramwaj elektryczny ma 125 lat

Redakcja/inf. pras. 07 marca 2023

Naprawy Pierwszego Tramino na razie nie będzie

Komunikacja

Pierwszy poznański Combino po naprawie głównej

Komunikacja

Pierwsze tramwaje MPK Poznań z terminalami do płatności mobilnych

Mobilność

Poznański “Holender” w renowacji

Komunikacja

Poznański “Holender” w renowacji

Jakub Rösler 24 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5