Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Trwa walka o najszybszą drogę na dworzec Poznań Główny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-06-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Trwa walka o najszybszą drogę na dworzec Poznań Główny
Rynek Kolejowy
Dziennikarze "Gazety Wyborczej" zorganizowali wczoraj akcję podczas której testowano różne drogi na nowy dworzec Poznań Główny. Najlepsza okazała się droga, na którą nie chcą zgodzić się miejscy urzędnicy.

Najprostsza trasa z tramwaju na nowy dworzec prowadziłaby przez pasy na ulicy Matyi, u nasady mostu Dworcowego. Jednak nie chcą ich władze miasta. W czwartek sprawdziliśmy, jakie kłopoty czekają przez to pasażerów. Eksperyment przeprowadziło kilkadziesiąt osób: ze stowarzyszeń Inwestycje dla Poznania, My-Poznaniacy i Prawo do Miasta, a także dziennikarze "Gazety". Niektórzy przyszli z bagażami, rowerami, był nawet wózek dziecięcy" - informuje "Gazeta Wyborcza".

Dziennikarze wraz z mieszkańcami Poznania sprawdzili trzy drogi na nowy dworzec. Cześć osób rozpoczęła podróż na dworzec z przystanku "Most Dworcowy", skąd zeszła schodami w dół na plac Dworcowy i wjechała ruchomymi schodami do holu nowego dworca. Czas potrzebny na pokonanie tej trasy to 7 min 43 s. Druga grupa wyruszyła z tego samego miejsca, jednak na dworzec poszła przez światła na ul. Roosevelta i dalej chodnikiem na moście Dworcowym. Przejście tego odcinka zajęło prawie tyle samo czasu, 7 min 47 s.

"Najszybciej (5 min 8 s) przeszła grupa, która wyruszała z okolic nowego przystanku na ul. Matyi i przeszła przez pobliskie, tymczasowe przejście dla pieszych. Ta trasa przypomina rozwiązanie, o które stowarzyszenia zabiegają od kilku miesięcy. W drodze powrotnej, z dworca na przystanek, wynik okazał się gorszy o minutę (grupa czekała dwie minuty na światłach). Ale nie tylko czas był ważny: "podróżni" z tej grupy nie musieli pokonywać schodów" - podaje "Gazeta Wyborcza".

Według ekspertyzy Politechniki Krakowskiej dodatkowe pasy są potrzebne. Jednak na takie rozwiązanie nie chcą się zgodzić miejskie władze, a także firma Trigranit, która odpowiadała za budowę nowego dworca.

- Nie chcę komentować czegoś, czego nie widziałem. Przejście podziemne zostało uznane za najbezpieczniejsze i my się z tym zgodziliśmy. W przyszłości to przejście ma służyć nie tylko centrum komunikacyjnemu, ale także innym obiektom, które powstaną na Wolnych Torach. Poza tym nieprawdą jest, że zmuszamy ludzi do chodzenia przez galerię handlową. Po wyjściu z przejścia podziemnego będzie można skierować się na most Dworcowy i tamtędy, pokonując około 180 metrów, dostać się na dworzec - informuje rzecznik firmy, Przemysław Terlecki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5