Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
24-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Od około tygodnia na terenie dawnej pętli tramwajowej przy ul. Cegielnianej w Ozorkowie trwają prace rozbiórkowe. Jak poinformował nas lokalny samorząd, są one związane z koniecznością uporządkowania terenu. To kolejny sygnał, że przywrócenie zawieszonego pięć lat temu ruchu jest bardzo mało prawdopodobne.

Ruch tramwajowy na podmiejskiej linii z Łodzi do Ozorkowa został wstrzymany w 2018 r. w związku ze złym stanem technicznym torowiska i sieci górnej. Władze Ozorkowa zapewniały wówczas, że będą dążyć do możliwie szybkiego wznowienia obsługi trasy. Podłódzkie gminy nie podjęły jednak dotychczas żadnych konkretnych działań, które przybliżałyby perspektywę remontu zdegradowanej infrastruktury. Co więcej, niedługo po likwidacji kursów linii 46 rozpoczęto demontaż przewodu jezdnego i niektórych innych elementów zasilania.

Po pięciu latach rozpoczęła się rozbiórka torów

Teraz prace rozbiórkowe poszły jednak znacznie dalej. Jak poinformowali nas czytelnicy, ok. tydzień temu rozpoczął się demontaż szyn na terenie pętli zlokalizowanej przy ul. Cegielnianej w Ozorkowie. – Rozbiórka rozpoczęła się w połowie lipca – potwierdziła Izabela Dobrynin z Urzędu Miejskiego w Ozorkowie. Tłumaczy ona, że celem robót jest uporządkowanie terenu.

– Rozbiórka została zlecona przez miasto – dodała nasza rozmówczyni. To o tyle istotne, że działka, na której zlokalizowana była pętla, stanowi własność prywatną. Dotychczas samorząd dzierżawił ją od właściciela, by móc prowadzić ruch tramwajowy.

Miasto rezygnuje z utrzymywania dzierżawy

– Planujemy w tym roku zrezygnować z dzierżawy – informuje przy tym przedstawicielka samorządu. Znacznie zmniejsza to szanse na odtworzenie linii 46 w przyszłości, a przynajmniej w jej dotychczasowym kształcie. Miasto nie będzie bowiem mieć praw do ponownego ułożenia torowiska na obszarze, którego właściciel będzie mógł zadecydować o zupełnie innym zagospodarowaniu przestrzeni.

Izabela Dobrynin zapewnia jednocześnie, że prowadzona rozbiórka nie oznacza zakończenia starań o wznowienie ruchu. – Istniejąca infrastruktura nie mogłaby być w żaden sposób wykorzystana przy budowie linii tramwajowej Łódź – Ozorków – argumentuje. Wciąż nie ma jednak żadnych konkretnych założeń dotyczących ewentualnej inwestycji.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5