Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Trudniej parkować na ulicach Wrocławia. Zyskają piesi

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-09-04 13:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trudniej parkować na ulicach Wrocławia. Zyskają piesi
ul. Podwale we Wrocławiufot. Julo, domena publiczna
W piątek we Wrocławiu rusza Narodowe Forum Muzyki, czyli monumentalny, mieszczący cztery sale koncertowe budynek niedaleko rynku, pod którym mieści się parking na 660 aut. Parking zostanie otwarty w sobotę, a w związku z tym miasto postanowiło zrewolucjonizować zasady parkowania w okolicy, do czego przyczynił się tamtejszy oficer pieszy.

Parking pod NFM na razie będzie bezpłatny, bo instytucja zarządzająca nie wybrała jeszcze operatora. Zresztą nie wiadomo kiedy go wybierze, więc bezpłatna tymczasowość może potrwać dość długo. W związku z powstaniem dodatkowych miejsc dla samochodów pod ziemią, będzie ich mniej na powierzchni. A chodzi o ścisłe, uczęszczane centrum miasta, w którym do tej pory czasami tłoczniej było na minimalnej szerokości chodniku, niż na jezdni.

Co się zmieni? Na dużej części ul. Podwale, wzdłuż Fosy Miejskiej zamiast parkowania skośnego zostanie wprowadzone parkowanie równoległe. Dodatkowo na Podwalu od ul. Sądowej do Muzealnej, a także na ul. Kościuszki, od pl. Kościuszki do ul. Łąkowej zakazane zostanie parkowanie na chodniku. Zlikwidowana zostanie możliwość parkowania w bezpośrednim sąsiedztwie NFM, na ulicy Włodkowica (co ma poprawić estetykę i stworzyć miejsce dla ogródków letnich) a także na południowej stronie ul. Św. Antoniego (w ten sposób powstanie miejsce dla rowerowego kontraruchu).

– Takie rozwiązanie zastosowaliśmy po remoncie Podwala na odcinku od Świdnickiej do ul. Sądowej po stronie południowej – mówi o zmianie sposobu parkowania przy Fosie Miejskiej, cytowana przez serwis urzędu miasta, Elwira Nowak z Wydziału Inżynierii Miejskiej we wrocławskim ratuszu. – Piesi zyskali dodatkowych kilkadziesiąt centymetrów, a kierowcy zachowali miejsca do postoju. Sprawdziło się, więc postanowiliśmy je zastosować w innym miejscu – dodaje.

Wyjaśnia, że o wprowadzeniu kontraruchu dla rowerzystów na ul. Św. Antoniego urzędnicy myśleli już wcześniej, bo taką potrzebę wielokrotnie wysuwali mieszkańcy. Potrzebowali jednak jakiejś oferty dla posiadaczy aut, a taka pojawiła się teraz.

Na konieczność zapewnienia dobrej oferty dla kierowców wskazuje też Tomasz Stefanicki, tamtejszy oficer pieszy, który doradzał przy wprowadzaniu zmian. Zaznacza, że dla osób na wózkach, czy z wózkami dziecięcymi, każdy chodnik węższy niż dwa metry, jest traktowany jak bariera architektoniczna.

Parkingi podziemne, ale też stojące parkingi wielopoziomowe, są od pewnego czasu pomysłem władz Wrocławia na ograniczenie obecności samochodów na ulicach. W pobliżu ścisłego centrum jest takich obiektów kilka – miejskich, ale też przy centrach handlowych. Co ciekawe pozostawienie tam samochodu w wielu wypadkach jest tańsze niż na ulicy, płacąc zgodnie z cennikiem stref miejskich.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Parkingi podziemne nie są lekarstwem. To przyczyna choroby

Mobilność

Parkingi podziemne nie są lekarstwem. To przyczyna choroby

Jakub Dybalski 28 stycznia 2016

Jak parkingi zabijają miasto. Ottawa ma świetny film

Mobilność

Jak parkingi zabijają miasto. Ottawa ma świetny film

Jakub Dybalski 15 grudnia 2015

Interparking Polska: Rynek parkingowy w Polsce ma przyszłość

Przestrzeń

Interparking Polska: Rynek parkingowy w Polsce ma przyszłość

Roman Czubiński 16 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5