MAN poinformował o dostawie blisko dwóch setek autobusów różnych długości, do dwóch przewoźników w norweskim Trondheim. Autobusy w większości mają być przystosowane do zasilania CNG lub biogazem, a część z nich ma mieć silnik na olej napędowy, ale przystosowany do biodiesla.
MAN pochwalił się zamówieniem, które w istocie jest dostawą do dwóch przewoźnikow kursujących po 190–tysięcznym Trondheim, trzecim co do wielkości mieście w Norwegii. 105 autobusów trafi do Vy Buss As, a 84 kolejne będą używane przez Tide Buss As.
Zamówienie dotyczy pojazdów różnych długości i napędów. Pojazdy 12–metrowe, czyli MAN Lion’s City A21, zostaną dostarczone w wersji gazowej, która pozwala na korzystanie z CNG lub biogazu. Autobusy 18–metrowe, czyli MAN Lion’s City A23 będą dostarczone w dwóch rodzajach – zasilane gazem i zasilane dieslem lub biodieslem. W zamówieniu znalazły się też pojazdy 15–metrowe Lion’s City A44, które mają być zasilane dieslem lub biodieslem.
MAN jest w Trondheim bardzo mocno zakorzeniony i nie są to pierwsze zamówienia dla obu przewoźników. Tide Buss od 2003 r. pozyskał już 240 pojazdów niemieckiej firmy, za to Vy Buss od 2011 r. kupił ok. 260 autobusów od MANa.