Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Trapeze: Przyszłość to otwarte systemy IT

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-04-22 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trapeze: Przyszłość to otwarte systemy IT
fot. Trapeze Poland
Jedną z najważniejszych cech nowoczesnych systemów informatycznych w komunikacji miejskiej jest ich otwartość na współpracę z urządzeniami od różnych dostawców. Zapewnia to swobodę ogłaszania konkurencyjnych przetargów na kolejne urządzenia, a tym samym oszczędności na zakupach. Inna korzyść to możliwość integracji wielu informacji na mapie przewoźnika, która dzięki temu staje się kompleksową mapą miejską – mówił podczas II Kongresu Technologii Miejskich Mikołaj Kwiatkowski z Trapeze Poland.

Zdaniem przedstawiciela Trapeze, choć temat powszechnego dostępu do danych stał się w Polsce popularny, wciąż wiele pozostaje w tym zakresie do zrobienia. – Czy nasz miejski system jest otwarty? Tak naprawdę możemy się o tym dowiedzieć, sprawdzając, od ilu producentów pochodzą urządzenia (choćby tablice elektroniczne), z których korzystamy w mieście. Otwarty system to taki, który może współpracować z urządzeniami różnych producentów – stwierdził Kwiatkowski.

Brak kompatybilności elementów dostarczonych przez różne firmy jest przyczyną problemów. – W wielu miastach powtarza się schemat, w którym praktycznie nie da się wdrożyć urządzeń innych firm, niż ta, która była pierwszym dostawcą. Tymczasem inny producent może mieć podobne albo lepsze urządzenia w korzystniejszej cenie – przekonywał mówca. – Jako Trapeze zawsze promowaliśmy standardy przyjęte na zachodzie Europy, które jednak nie zawsze przyjmowały się w Polsce. Najnowsze z nich zapewniają możliwość otwarcia na różnych producentów – poinformował.

W Polsce dostarczone przez Trapeze systemy zarządzania komunikacją miejską działają w takich ośrodkach, jak Zielona Góra, Jelenia Góra czy (od niedawna) Kalisz, a nawet w bardzo małych miasteczkach, takich jak Bielawa. – Wszystkie wymienione miasta mają teraz pełną dowolność wyboru dostawców sprzętu. Mogą więc organizować w pełni konkurencyjne przetargi i uzyskiwać niższą cenę. Nie są uzależnieni od jednego dostawcy – podkreślił prelegent. Na przykład w Zielonej Górze działają dziś tablice elektroniczne aż czterech różnych producentów.

W oferowanych przez Trapeze systemach zarządzania transportem zamawiający może dobrać moduły dostosowane do jego potrzeb. – Można włączać do nich nie tylko wyświetlacze LED, ale i e-papierowe. Istnieje też możliwość wyświetlania informacji pasażerskiej np. na małych ekranach w biletomatach. Otwieramy się na nowe rozwiązania – mówił Kwiatkowski. Z myślą o mniejszych miejscowościach i ich budżetach wprowadzono – obok możliwości zakupu systemu i instalacji na serwerze zamawiającego – opcję udostępnienia go w trybie licencji czasowej.

Integracja pozwala też scalić w jednej aplikacji lub na stronie internetowej informacje o komunikacji miejskiej, parkingach P&R czy ruchu rowerowym. – Mapa transportu zbiorowego musi być najważniejszą mapą w mieście. Pasażerowie powinni mieć możliwość korzystania z niej wszędzie: na stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych i na innych nośnikach – stwierdził Kwiatkowski.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
II Kongres Technologii Miejskich: Korzystajmy z dobrych praktyk

Mobilność

II Kongres Technologii Miejskich: Korzystajmy z dobrych praktyk

Roman Czubiński 20 kwietnia 2021

Autobusem „pod prąd” na Kongresie Technologii Miejskich

Mobilność

Autobusem „pod prąd” na Kongresie Technologii Miejskich

TOR Konferencje 03 marca 2020

II Kongres Technologii Miejskich już 22 kwietnia w Warszawie

Mobilność

II Kongres Technologii Miejskich już 22 kwietnia w Warszawie

TOR Konferencje 14 lutego 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5