Celem współpracy technologicznej obu firm jest rozwój technologii dającej wymierne oszczędności klientom w transporcie publicznym. Charakteryzuje się ona bardzo niskim zużyciem energii. E–papier może być wykorzystany np. do wyświetlania rozkładów jazdy na przystankach.
W przeciwieństwie do standardowych systemów wyświetlania, tablice w technologii e-papier zasilane energią słoneczną nie mają praktycznie żadnych wymagań dotyczących infrastruktury. W ten sposób przystanki bez dostępnego zasilania elektrycznego można łatwo i niedrogo wyposażyć w informację pasażerską w czasie rzeczywistym. Instalacja na istniejących przystankach jest szybka, a dzięki zdalnemu zarządzaniu zawartością wyświetlacze mogą być monitorowane i pokazywać zawsze aktualne informacje.
– Znacznie niższa cena to jedna z kluczowych korzyści – skomentował Peter Schneck, dyrektor generalny Trapeze Switzerland. – Ponadto prosty proces instalacji i fakt, że wyświetlacz nie wymaga podłączenia do zasilania elektrycznego pozwala na informowanie pasażerów w czasie rzeczywistym nawet na terenach podmiejskich i obszarach wiejskich.
Oprócz informacji o odjazdach i komunikatach możliwe jest również wyświetlanie informacji o sieci komunikacyjnej, taryfach, atrakcjach turystycznych, mieście czy też treści reklamowych przesyłanych w prosty sposób z aplikacji zarządzającej. Najnowsza technologia e-papier przekonuje doskonałą czytelnością w różnych warunkach oświetleniowych. Urządzenia są wyposażone w oświetlenie nocne, a treść wyświetlacza można odczytać na życzenie osobom niewidomym i niedowidzącym.
– E-papier jest idealną technologią do dostarczania szerokiej gamy treści na przystanki autobusowe, które nie mają zasilania elektrycznego i łączności kablowej. Jest to technologia przyszłości, która, jak sądzimy, będzie ważnym elementem przystanku przyszłości – komentuje Robert Bicket, CEO w Papercast
W ramach współpracy Papercast i Trapeze planują sprawnie zintegrować system wyświetlania Papercast z systemem sterowania transportem publicznym Trapeze, aby dyspozytorzy mogli używać zarówno wyświetlaczy Trapeze, jak i wyświetlaczy Papercast. Umożliwi to dostarczanie informacji pasażerom z jednego źródła, co znacznie upraszcza i przyspiesza procesy operacyjne.