Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje wracają do Luksemburga. Pojazdy dostarczy CAF

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-05-2015
Ostatnia modyfikacja:
03-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaje wracają do Luksemburga. Pojazdy dostarczy CAF
fot. Francisco Anzola, lic. CC-BY-SA 2.0 WIkimedia commonsPanorama Luksemburga
Projekt utworzenia linii tramwajowej w Luksemburgu wchodzi w kolejną ważną fazę. Wybrano właśnie dostawcę pojazdów, które obsłużą linię. Kontrakt wart 83 mln euro przyznano firmie CAF.

Producent dostarczy łącznie 21 niskopodłogowych tramwajów. Przetargiem było zainteresowanych siedmiu producentów, spośród których trzech ostatecznie złożyło swoje oferty: Alstom, CAF oraz Stadler. Firma Luxtram – podmiot odpowiedzialny za budowę i wdrożenie projektu uruchomienia połączeń tramwajowych w Luksemburgu ogłosiła, że CAF otrzymał najlepszy wynik zarówno w części technicznej przetargu, jak i w tej dotyczącej kosztów obsługi, utrzymania i zużycia energii. Przed zamawiającym i producentem jeszcze ostateczne negocjacje, ale wiele wskazuje na to, że Luxtram podpisze umowę z hiszpańską firmą.

Każdy pojazd będzie w stanie pomieścić do 450 pasażerów. Pierwsze tramwaje mają zostać dostarczone z początkiem roku 2017. Pierwszy odcinek linii będzie miał 6,4 km długości i połączy główną stację kolejową miasta i Place de l'Étoile w centrum z ośrodkiem wystawienniczym LuxExpo w dzielnicy Kirchberg. Według ostatnich założeń, ten odcinek linii ma być otwarty w roku 2017. Linia ma być sukcesywnie wydłużana – w kierunku północnym do dzielnicy Cloche d'Or oraz na wschód – do lotniska Findel. Jeżeli uda się zrealizować projekt, wówczas linia będzie miała łącznie 16 km długości.

Całkowity budżet pierwszego etapu budowy linii jest w tej chwili szacowany na 230,5 mln euro, z czego dwie trzecie tych środków ma zapewnić rząd Luksemburga, natomiast jedną trzecią – władze miasta. Na pierwszym odcinku linii będzie 14 przystanków.

Luksemburg już w przeszłości miał system tramwajowy. Uruchomiono go w roku 1875. W swoim kulminacyjnym momencie miał 31 km długości. Ostatni tramwaj przejechał ulicami Luksemburga w roku 1964. Pojazdy szynowe zostały zastąpione siecią miejskich autobusów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5