Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie zastanawiają się nad wydłużeniem trasy na Mickiewicza

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-03-16 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Warszawskie zastanawiają się nad wydłużeniem trasy na Mickiewicza
fot. Muri, lic. CC-BY-SA 4.0 Wikimedia commons
W Warszawie jest szereg miejsc, w których relatywnie niewielkie przedłużenia tras tramwajowych znacząco zmieniłyby układ transportowy. Jedną z takich lokalizacji jest ulica Mickiewicza za pętlą Marymont-Potok. Tramwaje Warszawskie postanowiły odkurzyć pomysł realizacji trasy i planują w tym roku ogłosić przetarg na koncepcję jej przebiegu.

Tramwaje Warszawskie planują szereg dużych inwestycji z wykorzystaniem funduszy unijnych. Środki zewnętrzne pozwolą na budowę elementów trasy łączącej Wolę, Dw. Zachodni z Wilanowem, linii na Gocław, wzdłuż Kasprzaka czy Światowida. Miasto planuje również budowę tramwaju na Zieloną Białołękę.

Od dawna pojawiają się postulaty, by oprócz wielkich inwestycji pomyśleć o relatywnie niewielkich przedłużeniach, które w znaczący sposób poprawiłyby funkcjonalność układu komunikacyjnego. Mowa chociażby o wydłużeniu linii tramwajowej na Grochowskiej z Gocławka do węzła Marsa czy na Mickiewicza w kierunku osiedla Ruda.

Okazuje się, że temat ten nie jest wcale nieobecny czy obcy Tramwajom Warszawskim. – W tym roku zaplanowaliśmy ogłoszenie przetargu na koncepcję wydłużenia trasy tramwajowej z pętli Marymont Potok w kierunku ul. Rudzkiej nad trasą Aleją Armii Krajowej. Tak jak w przypadku przygotowań inwestycji dla Wilanowskiej, koncepcja jest nam potrzebna, by móc rezerwować tereny pod tory tramwajowe, by w momencie podjęcia decyzji, że nowa linia powstanie, móc ją łatwo budować – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Analiza pokaże, w którym miejscu mógłby kończyć tramwaj. Wyzwaniem jest pokonanie trasy szybkiego ruchu S8, nad którą trzeba byłoby wybudować wiadukt. Trasa tramwajowa mogłaby być przedłużona o kilkaset metrów przynajmniej do Trasy Armii Krajowej. W przypadku pokonania przeszkody, tramwaj mógłby zostać skierowany np. w rejon Gwiaździstej bądź w stronę Marymonckiej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Tramwaj ze Służewca do Wilanowa. Dwa warianty

Komunikacja

Warszawa: Tramwaj ze Służewca do Wilanowa. Dwa warianty

Witold Urbanowicz 07 marca 2018

Tramwaje Warszawskie: Co z ofertą Stadler–Solaris?

Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie: Co z ofertą Stadler–Solaris?

Jakub Madrjas 01 marca 2018

Wielki przetarg Tramwajów Warszawskich wraca do gry

Prawo & Finanse

Wielki przetarg Tramwajów Warszawskich wraca do gry

Jakub Madrjas 27 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5