Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na wymaganą przepisami naprawę główną zespołów napędowych eksploatowanych w tramwajach typu 120Na oraz 120Na Duo. Na realizację prac przeznaczono rok.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy głównej zespołów napędowych eksploatowanych w tramwajach typu 120Na oraz 120Na Duo. W skład zespołów wchodzą przekładnie Voith oraz silniki trakcyjne VEM. Naprawa ma na celu zapewnienie bezusterkowej i bezpiecznej eksploatacji zespołów napędowych do czasu osiągnięcia przebiegu kwalifikującego zespoły napędowe do kolejnej naprawy głównej. Zamówienie podstawowe obejmuje 140 zespołów, a opcja – 12 zespołów i/lub wymiana określonych części.
Dziś (20 stycznia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. SKB Drive Tech zaproponowało 5,680 mln zł brutto, a Voith Turbo – 7,829 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 6,992 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (90%) oraz gwarancja (10%). Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy, przy czym naprawa jednego zespołu napędowego ma trwać nie więcej niż 16 dni roboczych.
Równolegle TW
prowadzą przetarg na wykonanie usługi naprawy głównej tramwajów typu: 120Na, 120Na Duo, 128N i 134N – czyli Swingów, Swingów dwukierunkowych, Jazzów długich i krótkich. Zamówienie podstawowe obejmuje naprawę główną nadwozia w 130 tramwajach typu 120Na. Przewidziano też aż cztery opcje.
Wystartowała jedynie Pesa, która wyceniła całość zlecenia na kwotę 629,8 mln zł brutto, w tym 290,9 mln zł brutto na zlecenie podstawowe. Budżet Tramwajów Warszawskich – obejmujący wyłącznie zamówienie podstawowe – został określony na kwotę 290,9 mln zł. Postępowanie nie zostało jeszcze rozstrzygnięte. Przy okazji, w ramach oddzielnego zlecenia,
miałyby zostać naprawione informacja pasażerska i systemy informatyczne w Jazzach.