Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Tramwaje Warszawskie z ofertami na kolejne priorytety. M.in. Grochowska, Towarowa i Okopowa, Prosta

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-07-02 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Warszawskie z ofertami na kolejne priorytety. M.in. Grochowska, Towarowa i Okopowa, Prosta
fot. WU
Tramwaje Warszawskie rozszerzą priorytet o kolejne kilka ciągów. Tramwaje szybciej przejadą przez skrzyżowania i przejścia na Grochowskiej, w ciągu Okopowej i Towarowej, Prostej, a także w rejonie pętli Koło.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów. Zamówienie podzielone jest na pięć części. Zadaniem wykonawcy jest opracowanie dokumentacji projektowej z uzyskaniem wszystkich zgód, wykonanie i wdrożenie priorytetów. W ramach opcji przewidziano zdalny dostęp i kalibracja systemu.

Pierwsza obejmuje Grochowską (ul. Wspólna Droga, ul. Zamieniecka / pl. Szembeka, ul. Żółkiewskiego, ul. Kwatery Głównej). Druga część poświęcona jest rondu Wiatraczna (ul. Wiatraczna i wschodnia część skrzyżowania). Kolejna część dotyczy ul. Obozową i wyjazd z pętli Koło / ul. Ks. Janusza. Czwarta część obejmuje Towarową i Okopową (ul. Kolejowa / ul. Srebrna, ul. Grzybowska, ul. Chłodna, ul. Leszno, ul. Żytnia, ul. Wolność, ul. Niska, ul. Stawki, ul. Powązkowska / ul. Dzika). Ostatnia część dotyczy Prostej (ul. Miedziana i ul. Twarda). W czwartej części chodzi wyłącznie o kwestie związane ze zdalnym dostępem i kalibracją.

W zeszłym tygodniu – 25 czerwca – minął termin składania ofert. W części dot. Grochowskiej wystartowały dwie firmy. Siemens wycenił zlecenie na 303 tys. zł brutto, Dynniq Poland na 585 tys. zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 317 tys. zł. Zadanie dot. ronda Wiatraczna Siemens wycenił na 154 tys. zł, a Dynniq Poland na 389 tys. zł przy budżecie określonym na 176 tys. zł. Nie wpłynęła żadna oferta dla Obozowej i wyjazdu z pętli Koło. Ciąg skrzyżowań w Towarowej i Okopowej Siemens wycenił na 252 tys. zł przy budżecie określonym na ok. 254 tys. zł. Prostą Dynniq Poland wycenił natomiast na 825 tys. zł – to znacznie powyżej budżetu określonego na blisko 200 tys. zł.

O wyborze decyduje cena. Na prace projektowe przeznaczono 19 tygodni, a na ich przeprowadzenie – dwa. – Na koniec roku 2021 planujemy objąć zieloną falą dla tramwajów 75% takich skrzyżowań. Do końca 2022 roku priorytetem dla tramwajów ma zostać objętych minimum 90% skrzyżowań – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5