Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie widzą wielki węzeł na Marsa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-08-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje Warszawskie widzą wielki węzeł na Marsa
fot. Marcin Białek, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Czasem niewiele trzeba, by znacząco poprawić funkcjonowanie komunikacji. Taką inwestycją mogłoby być przedłużenie torów tramwajowych z pętli Gocławek o  kilkaset metrów do węzła Marsa, gdzie jest miejsce również na zorganizowanie przesiadek.

Jeszcze w 2008 r. na zlecenie Biura Drogownictwa i Komunikacji wykonano opracowanie na temat koncepcji rozwiązania węzła Trasy Olszynki Grochowskiej z Trasą Siekierkowską oraz ulicami Ostrobramską i Grochowską. Zawarto w nim również analizę możliwości lokalizacji węzła przesiadkowego z zapleczem. Najkorzystniej wypadł właśnie rejon węzła Marsa między Grochowską a Ostrobramską.

Na podstawie opracowania zarezerwowano teren w miejscowym planie zagospodarowana przestrzennego, który już obowiązuje dla tego obszaru. Ustalono, że pętla będzie zlokalizowana na poziomie -1, a autobusowe na poziomie 0. Dopuszczono również możliwość wzniesienia budynku, będącego dominantą przestrzenną, o wysokości od 70 do 90 metrów z przeznaczeniem na usługi.

Zgodnie z zapisami w planie miejscowym torowisko miałoby zostać wydłużone od pętli Gocławek po stronie północnej ulicy Grochowskiej. W rejonie skrzyżowania Grochowskiej i Jordanowskiej przewidziano przejście linii w tunelu na drugą stronę ulicy. Podziemna pętla składałaby się z czterech torów o długości 66 m każdy (czyli mieszczących po dwa składy) oraz toru awaryjnego. Naziemna pętla autobusowa, zlokalizowana nad tramwajami, posiadałaby cztery perony po 80 metrów – każdy z nich mógłby pomieścić cztery autobusy przegubowe. Przewidziano również zatokę awaryjną, parking przesiadkowy P&R na 400 samochodów oraz parking dla rowerów.

Czy relatywnie krótka trasa ma szansę zostać zrealizowana w najbliższym czasie? – Ze względu na fakt, iż zamierzenie to obejmuje budowę nie tylko trasy tramwajowe wraz z pętlą, ale również dużej pętli autobusowej i parkingu P+R, decyzja o rozpoczęciu inwestycji należy do Urzędu Miasta – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Inwestycja nie znajduje się w ogłoszonych niedawno planach miasta, związanych ze środkami unijnymi w nowej perspektywie finansowej UE.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5