Hyundai Rotem przysłał do Warszawy pełnowymiarowy model kabiny motorniczych w przyszłych tramwajach. Testowali ją pracownicy Tramwajów Warszawskich, którzy zgłosili uwagi. Będą one uwzględnione w docelowym tramwaju.
Tramwaje Warszawskie w czerwcu zeszłego roku
podpisały umowę z firmą Hyndai Rotem na dostawę do 213 tramwajów. Wartość kontraktu to 1,825 mld zł netto. Do Warszawy trafią pojazdy różnej długości. Zamówienie podstawowe obejmuje 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 tramwajów jednokierunkowych o długości ok. 33 m, a także 20 krótszych, o długości do 24 m. Opcja zakłada dostawy 45 tramwajów dwukierunkowych i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości ok. 33 m. Tramwaje Hyundaia będą o ponad dwa metry dłuższe od obecnie eksploatowanych Swingów.
Cały czas trwają uzgodnienia szczegółów przyszłych tramwajów. Ostatnio Hyundai Rotem wysłał do Warszawy pełnowymiarowy model kabiny motorniczego. – Jednym z etapów przygotowania produkcji jest właśnie model tej kabiny. Została przetestowana przez ok. 30 osób – motorniczych, związki zawodowe, patronów i instruktorów. Zarówno przez osoby niskie, jak i wysokie – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Pracownicy zgłosili ok. 10 uwag. – Na ich podstawie zostaną wprowadzone zmiany w projekcie – mówi Dutkiewicz. Jak dodaje, ważne – z punktu widzenia spółki – jest niezależne wyjście zewnętrzne z kabiny (motorniczowie nie będą musieli przechodzić przez salon pasażerski). Pierwsze nowe wozy, zgodnie z umową, powinny dotrzeć do stolicy wiosną 2021 r
Nowe tramwaje mają zostać dostarczone do końca 2022 r. Jako pierwsze – w terminie 22 miesięcy od podpisania umowy – powinny zostać dostarczone dwa tramwaje dwukierunkowe o długości 33 m. Pierwszy pojazd powinien zostać odebrany w ciągu 25 miesięcy od podpisania umowy. Pojazdy z opcji, jeśli Warszawa zdecyduje się na skorzystanie z niej, powinny dotrzeć do stolicy do końca 2023 r.
Po dostawie hyundaiów ok. 80% eksploatowanych w Warszawie tramwajów będzie miało niską podłogę. Nowe pojazdy w dużej części zostaną wykorzystane do obsługi planowanych tras tramwajowych – m.in., do Wilanowa czy na Gocław. Niedawno spółka podpisała umowy na projekty trasy
między Grójecką a Dw. Zachodnim, między
stacją metra Pole Mokotowskie, Mokotowem a Miasteczkiem Wilanów, a także na projekt i budowę
torowiska w ul. Gagarina. Trwa też budowa przedłużenia trasy tramwajowej z Nowodworów do węzła Winnica.
fot. redakcja
fot. redakcja
fot. redakcja