Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje Warszawskie. Swingi w naprawach głównych. Zmienią czoło?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaje Warszawskie. Swingi w naprawach głównych. Zmienią czoło?
fot. TW
Tramwaje Warszawskie są w trakcie napraw głównych Swingów realizowanych przez Pesę. Okazuje się, że w ramach modernizacji wagony mogły zmienić swoje czoło, natomiast jak na razie TW nie zdecydowały się na taki ruch. W ramach opcji przewoźnik może naprawić wózki w Jazzach i wkrótce skorzysta z tej sposobności.

W 2023 roku Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na naprawę główną tramwajów z serii 120Na, 120Na DUO, 128N oraz 134N, a więc Swingów, jedno i dwukierunkowych, a także Jazzów, dwukierunkowych i krótkich. Zamówienie zdobył producent i zarazem jedyny chętny na realizację tego kontraktu, a więc Pesa.

Naprawy nadwozi. Wózki w ramach opcji

Umowa w zakresie podstawowym dotyczy naprawy głównej nadwozia w 130 jednokierunkowych Swingach - TW posiadają 180 takich wagonów, natomiast zakres opcjonalny został podzielony na aż cztery części. Pierwsza z nich dotyczy naprawy głównej wózków w maksymalnie 49 jednokierunkowych Swingach oraz maksymalnie 6 Swingach dwukierunkowych (wszystkich posiadanych przez TW).

Druga i trzecia część dotyczy tramwajów Jazz. Odpowiednio naprawy głównej wózków w maksymalnie 42 sztukach dwukierunkowych Jazzów (spośród 50 posiadanych) oraz ng wózków w maksymalnie 20 Jazzach krótkich (spośród 30 wozów tego typu użytkowanych przez TW).

Czwarta część opcji dotyczy naprawy głównej nadwozia w maksymalnie 48 swingach jednokierunkowych oraz maksymalnie 6 swingach dwukierunkowych.

9 ze 130 tramwajów już po naprawie

Jak na razie Pesa realizuje zamówienie podstawowe, w ramach którego, jak już wspomniano, naprawę główną przejdzie nadwozie w 130 tramwajach Swing. Realizacja tego zadania potrwa do połowy listopada 2029 roku.

– W tej chwili po naprawie głównej jest dziewięć Swingów, a w zakładach Pesy w Mińsku Mazowieckim znajduje się pięć wagonów. Spodziewamy się, że kolejny pojazd wróci do nas na przełomie lutego i marca – mówi nam Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Swingi z nowym czołem?

Jednocześnie, jak wynika z naszych informacji, Pesa zaproponowała, aby przy okazji napraw głównych nadwozi, Swingi zmieniły swoje czoła. Oficjalnie potwierdził nam to Marcin Grzyb, dyrektor sprzedaży lekkich pojazdów szynowych w Pesie – Prowadzimy zaawansowane rozmowy z Zamawiającym i złożyliśmy naszą ofertę w tym zakresie – mówi Grzyb.

Tę informację potwierdził również rzecznik prasowy stołecznego przewoźnika.

– Pesa proponowała zmianę czoła przy okazji naprawy głównej. Niemniej wiązałoby się to z wydłużeniem czasu realizacji oraz innymi zmianami warunków kontraktu, na które zgodzić się nie mogliśmy – mówi Urbanowicz, raczej rozwiewając możliwości zmiany przodów Swingów.

Naprawa nadwozi 130 Swingów postępuje, natomiast jak na razie TW nie zdecydowały się na uruchomienie opcji w zakresie wózków (pierwsza część opcji) oraz pozostałych 54 nadwozi (czwarta część opcji). Na podjęcie decyzji w tym zakresie TW mają czas do końca 2027 roku.

Wózki w Jazzach pójdą do naprawy

Co z kolei z naprawami Jazzów, a dokładniej ich wózków? Dwie z czterech części (o numerach 2 oraz 3) opcji dotyczą właśnie tych wagonów.

– Jeżeli chodzi o naprawę główną Jazzów – na przełomie I i II kwartału tego roku chcemy skorzystać z opcji przewidzianej w umowie. Pierwszy tramwaj powinien zostać odebrany przez wykonawcę w ciągu 180 dni od wywołania opcji – informuje rzecznik TW, jednocześnie nie precyzując, w jakim zakresie zostaną wykorzystane te części opcji.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Mobilność

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Jakub Rösler 29 kwietnia 2025

Warszawa. Tramwaj na Rakowieckiej będzie później

Komunikacja

Warszawa: Kto zajmie się modernizacją torowiska na Słomińskiego?

Komunikacja

Drzwi Stadlera. Czyli odwołanie w przetargu na tramwaje dla Warszawy

Prawo & Finanse

Warszawa. Nowe wyświetlacze na przystankach tramwajowych

Komunikacja

Zobacz również:

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Mobilność

Zderzenie tramwajów w Warszawie. 18 osób poszkodowanych

Jakub Rösler 29 kwietnia 2025

Warszawa. Tramwaj na Rakowieckiej będzie później

Komunikacja

Warszawa: Kto zajmie się modernizacją torowiska na Słomińskiego?

Komunikacja

Drzwi Stadlera. Czyli odwołanie w przetargu na tramwaje dla Warszawy

Prawo & Finanse

Warszawa. Nowe wyświetlacze na przystankach tramwajowych

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x