Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje Warszawskie raczej bez dodatkowych Hyundaiów. Nie będzie opcji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
13-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaje Warszawskie raczej bez dodatkowych Hyundaiów. Nie będzie opcji
fot. TW
Umowa z Hyundaiem na dostawy nowych tramwajów zakończy się najpewniej po zrealizowaniu zamówienia podstawowego, obejmującego 123 nowe pojazdy. – Nie widzę możliwości, by wykonawca był zainteresowany dodatkowym zleceniem po cenie ofertowej, taką informację nam przekazano – informuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Hyundai realizuje teraz dostawy nowych tramwajów dla Warszawy. Do stolicy Polski trafiają pojazdy w trzech różnych wersjach (długie dwukierunkowe, długie jednokierunkowe i krótkie jednokierunkowe). Jak pisaliśmy, Tramwaje Warszawskie są z pojazdów zadowolone. – Tramwaje są ciche, sprawne, trzymają zadane pobory energii. Nie ma problemów z ich przejazdem na żadnym odcinku stołecznej sieci – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Kontrakt obejmuje też opcję w postaci możliwości zwiększenia dostaw o kolejne 90 pojazdów (45 długich jednokierunkowych i 45 długich dwukierunkowych). – Raczej nie należy spodziewać się jej realizacji – mówi prezes Bartelski.

Głównym powodem są oczywiście rosnące koszty. – Widzimy ceny elektroniki, stali, blach. Nie widzę możliwości, by wykonawca był zainteresowany dodatkowym zleceniem po cenie ofertowej, taką informację nam przekazano. Z drugiej strony znana jest sytuacja finansowa miasta, nasze inwestycje są zapięte „pod korek” – nie widzę więc przestrzeni finansowej do rozmów – wskazuje Wojciech Bartelski. Już teraz zresztą, jak dodaje, wykonawca wysuwa roszczenia finansowe przy zamówieniu podstawowym.

Rezygnacja z opcji oznacza, że na stołecznych torach pozostanie więcej tramwajów wysokopodłogowych. – Niestety będziemy musieli wstrzymać się z kolejnymi zakupami – obecnie realna cena tramwaju, jak prywatnie oceniam, to min. 10 mln zł. Gdybyśmy chcieli wycofać te 200 pojazdów, musielibyśmy wydać więc ok. 2 mld zł netto. Takich środków nie mamy – podkreśla prezes Tramwajów Warszawskich.

Niemniej jednak liczba wysokopodłogowych pojazdów będzie się sukcesywnie zmniejszać. – Ponad 30 pojazdów najstarszego typu – z ok. 110 eksploatowanych –zostanie wycofanych wraz z postępującą dostawą Hyundaiów. Pozostanie jeszcze też ok. sto pojazdów wysokopodłogowych nowszego typu – wylicza prezes.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Komunikacja

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Jakub Rösler 13 września 2023

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Komunikacja

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Jakub Rösler 13 września 2023

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5