Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy infrastruktury tramwajowej w ul. Słomińskiego od Andersa do mostu Gdańskiego. To element przewidzianej do modernizacji tramwajowej obwodnicy śródmiejskiej.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i konstrukcjami wsporczymi, systemem sterowania zwrotnic oraz ogrzewania i monitoringu zwrotnic. W sumie to ok. 750 m torowiska. Projektant będzie musiał uzyskać wszystkie wymagane uzgodnienia, opinie, warunki techniczne czy odstępstwa.
Do obowiązujących standardów mają zostać też dostosowane perony w węźle Międzyparkowa. Założono perony o długości 68 m umożliwiające postój dwóch tramwajów o szerokości min. 3,0 m, choć preferowana szerokość to 3,5 m. Usunięta ma zostać infrastruktura po zlikwidowanym przystanku Bonifraterska – założono zazielenienie terenu po rozbiórce.
Na węźle Międzyparkowa oraz na odcinku od wiaduktu nad Zakroczymską do mostu Gdańskiego rozstawy osi torów zostaną zwiększone – z 2,9 m do min. 3,0 m i z 3,9 m do min. 4,0 m. Założono zastosowanie zabudowy rozchodnikowej. Na części trasy istniejącą konstrukcja podsypkowa zostanie zachowana, natomiast bitumiczna zabudowa torowiska zostanie zamieniona na roślinną. Założono zabudowę smarownicy torowej. Słupy kratownicowe zostaną zastąpione słupami rurowymi. Istniejące słupy rurowe, jeśli nie wchodzą w kolizję z projektowanym układem torowym, mają zostać pozostawione. Sieć trakcyjna ma zostać wymieniona również na Międzyparkowej.
Termin składania ofert mija 18 sierpnia. O wyborze zdecydują cena (80%), doświadczenie projektanta branży drogowej (10%) i branży elektroenergetycznej (10%). Szacowana wartość zamówienia to 1,5 mln zł. Na realizację prac projektowych przeznaczono 76 tygodni (535 dni). Wykonawca będzie też pełnić nadzór autorki nad realizacją prac. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to grudzień 2025 r.
Odcinek objęty opracowaniem to element tzw. tramwajowej obwodnicy śródmiejskiej, prowadzącej od pl. Zawiszy do ronda Żaba przez Towarową, Okopową, Słomińskiego, most Gdański i Starzyńskiego. Tramwaje Warszawskie
zamierzają zmodernizować tę trasę odcinkami od 2023 r. do 2032 r. – w sumie to 13 433 metrów toru pojedynczego.