Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie ponownie ocenią oferty na tory do Dw. Zachodniego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
23-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje Warszawskie ponownie ocenią oferty na tory do Dw. Zachodniego
mat. TW
Jeszcze poczekamy na podpisanie umowy na budowę trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego. Jeden z oferentów odwołał się od wyników do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta nakazała ponowną ocenę ofert.

Przedmiotem przetargu jest budowa trasy tramwajowej od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką – z wykorzystaniem podziemnego przystanku powstającego w ramach przebudowy Warszawy Zachodniej. W październiku Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły postępowanie. Wygrało konsorcjum firm Balzola Polska i Lantania z ofertą na kwotę 365,523 mln zł przy budżecie określonym na 276 mln zł. Choć była to trzecia oferta pod względem ceny, to przewagę zdobyła w kryteriach pozacenowych (doświadczenie kierownika budowy). Poza tym odrzucono najtańszą ofertę, którą złożyło konsorcjum firm Polimex Infrastruktura, Polimex Mostotsal i Mosty Łódź.

To nie kończy jednak sprawy. Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły dwa odwołania. Wyrok w tej sprawie zapadł 21 listopada. – Jedno odwołanie (konsorcjum Balzola) zostało oddalone w całości, drugie odwołanie (konsorcjum ZUE) z uwagi na ujawnienie podczas postępowania odwoławczego nowych okoliczności faktycznych dotyczących doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia przez wybranego wykonawcę, zostało w zakresie tego zarzutu uwzględnione najpierw przez zamawiającego, a potem przez Krajową Izbę Odwoławczą. Izba nakazała unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej i ponowne przeliczenie punktacji – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

O wyborze decydują cena (95%) oraz doświadczenie kierownika (5%). ZUE, które skutecznie odwołało się do KIO, miało korzystniejszą cenowo ofertę, zdobywając 95,0 punktów (podczas gdy Balzola otrzymała 94,25 pkt.). ZUE, w konsorcjum z Fabe Polska, otrzymał 2 punkty za doświadczenie kierownika robót drogowych i zero punktów za doświadczenie kierownika robót, co dało łączną liczbę 97 punktów na 100 możliwych. Balzola otrzymała zaś dwa punkty za doświadczenie kierownika robót drogowych i jeden punkt za doświadczenie kierownika budowy, co łącznie dało 97,25 punktów na 100 możliwych. Teraz komisja przetargowa ponownie oceni oferty. Jakakolwiek zmiana w punktacji doświadczenia kierowników może więc skutkować zmianą w wyborze wykonawcy.

Cały planowany odcinek liczy 1,6 km, z czego pod ziemią znajdzie się ok. 500 m trasy. Na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha zaplanowano pełną gwiazdę rozjazdową. Dalej tramwaj będzie poprowadzony w pasie dzielącym jezdnie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Za Szczęśliwicką trasa będzie się zagłębiać, by w tunelu pod Parkiem Zachodnim (Pięciu Sióstr) i Al. Jerozolimskimi dotrzeć do podziemnego przystanku, zlokalizowanego między Alejami Jerozolimskimi a Warszawą Zachodnią. Jak zapewniają Tramwaje Warszawskie, zrealizowany projekt parku uwzględniał już kwestię budowy tunelu tramwajowego – nie realizowano więc nasadzeń w osi trasy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Tramwaje Warszawskie 08 maja 2025

Budowa metra na Bemowie. Zmiany w kursowaniu tramwajów

Komunikacja

Warszawskie tramwaje na niezawodnym i bezpiecznym zasilaniu

Komunikacja

Zobacz również:

Jak idzie budowa tramwaju do Dw. Zachodniego

Komunikacja

Jak idzie budowa tramwaju do Dw. Zachodniego

UM Warszawa 13 listopada 2024

Co słychać na budowie tramwaju do Dw. Zachodniego?

Komunikacja

Co słychać na budowie tramwaju do Dw. Zachodniego?

Redakcja/inf. pras. 11 września 2024

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Tramwaje Warszawskie 08 maja 2025

Budowa metra na Bemowie. Zmiany w kursowaniu tramwajów

Komunikacja

Warszawskie tramwaje na niezawodnym i bezpiecznym zasilaniu

Komunikacja

Zobacz również:

Jak idzie budowa tramwaju do Dw. Zachodniego

Komunikacja

Jak idzie budowa tramwaju do Dw. Zachodniego

UM Warszawa 13 listopada 2024

Co słychać na budowie tramwaju do Dw. Zachodniego?

Komunikacja

Co słychać na budowie tramwaju do Dw. Zachodniego?

Redakcja/inf. pras. 11 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij