Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie. Jest przetarg na projekt nowej bazy naprawczej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-07-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Tramwaje Warszawskie szukają wykonawcy koncepcji budowy nowego zakładu naprawy tramwajów, który przeniesie się z Woli na Koło, na teren obecnego Zakładu Techniki i Torów. Nowy zakład ma zwiększyć moce naprawcze TW, ale jego budowa to perspektywa na 10 najbliższych lat.

Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie koncepcji budowy nowego zakładu naprawczego taboru tramwajowego, który zostanie ulokowany w obecnym Zakładzie Energetyki Trakcyjnej i Torów, gdzie przeniesienie się z zajezdni Wola (pisaliśmy o tym tutaj). Wspomniana zajezdnia docelowo także ma zostać zamknięta a TW myślą już o następnej bazie dla swoich wagonów liniowych, choć jest to raczej odległa perspektywa czasowa.

Kilka różnych etapów. Co znajdzie się w zakładzie naprawczym?

Całe przedsięwzięcie dotyczące budowy bazy naprawczej w nowej lokalizacji ma zostać podzielone na etapy. Pierwszym z nich jest budowa obiektów zakładu naprawczego w północnej części działki, budowa hali naprawczej, budowa magazynu i związanych z nim obiektów Biura Logistyki oraz budowa dróg i torowiski niezbędnych do funkcjonowania całego zakładu.

Druga część to przebudowa obecnych obiektów na terenie zakładu energetyki natomiast trzecia obejmie budowę budynku biurowego w południowej części działki. Po zakończeniu całej inwestycji na opisywanym terenie będzie znajdował się zarówno zakład naprawczy jak i zakład energetyki oraz Biuro Logistyki.

W ramach pierwszego etapu działań rozbiórkę na pewno przejdzie budynek stacji obsługi zakładu T1 (Zakład Energetyki), który ma znaleźć się w innej, nowej lokalizacji. Od tego będą zależne dalsze kroki wobec budynków obecnego zakładu T1 - ich rozbiórek i budowy w ewentualnych nowych miejscach na opisywanej działce.

W ramach warsztatów naprawczych zbudowane zostaną: hala napraw z myjnią i śrutownią, hala warsztatowa, warsztat elektroniczny, hala napraw wózków, obręczy, warsztat naprawy części i podzespołów wózków, lakiernia całowagonowa, tor prób z wagą, pomieszczenia biurowe oraz magazyny.

Nowy zakład naprawczy zwiększy możliwości TW

Jak mówił nam niedawno rzecznik prasowy spółki - Witold Urbanowicz, budowa nowego zakładu naprawczego ma w lepszy sposób odpowiadać na potrzeby naprawy taboru niskopodłogowego oraz zwiększyć liczbę naprawianych wagonów w roku, ponad 65 jednostek, jakie mogą być aktualnie naprawiane w bazie na Woli. Jednocześnie budowa nowego Zakładu napraw jest jedną z inwestycji strategicznych Tramwajów na najbliższe 10 lat, choć w tym momencie spółka nie ma środków na realizację tego zadania.

Poza wykonaniem wstępnego projektu budowy nowej siedziby zakładu naprawczego oraz przebudowy zakładu techniki i torów wykonawca ma również zaproponować przebudowę układu torowego na skrzyżowaniu al. Prymasa Tysiąclecia z Obozową poprzez dobudowę brakującej relacji skrętnej z Obozowej w kierunku al. Prymasa - tzw. relacja zachód - północ.

Podstawa jak i opcja

Przetarg podzielono na część podstawową jak i opcjonalną. Podstawa zamówienia opiewa na wykonanie projektu wstępnego, a więc wielobranżowego architektoniczno-budowlanego projektu wstępnego (wielobranżowego opracowania określającego rozwiązania funkcjonalno-użytkowe planowanych obiektów oraz zagospodarowania terenu, z uwzględnieniem realnych gabarytów obiektów i urządzeń ale bez szczegółowych rozwiązań.

Dwie opcje do zawartej umowy będą z kolei dotyczyły stworzenia projektu budowlanego dla zakładu naprawy taboru, hali warsztatowej oraz magazynu logistyki a także późniejszego nadzoru autorskiego nad tym działaniem.

Podstawa zamówienia ma zostać wykonana w ciągu 425 dni od momentu podpisania umowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwajowe remonty na pl. Zawiszy i ul. Stawki

Komunikacja

Tramwajowe remonty na pl. Zawiszy i ul. Stawki

Tramwaje Warszawskie 09 lipca 2025

Warszawa. Nowy Plac Zawiszy dotarł do stolicy koleją

Komunikacja

Warszawa. Nowy Plac Zawiszy dotarł do stolicy koleją

Tramwaje Warszawskie 30 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie. Tramwaj na Stegny już jeździ

Komunikacja

Czy tramwaje mogą grać w bilard i kręgle?

Komunikacja

Czy tramwaje mogą grać w bilard i kręgle?

Tramwaje Warszawskie 27 czerwca 2025

Warszawa: Dwa tygodnie bez tramwajów na Młynarskiej

Komunikacja

Warszawa: Dwa tygodnie bez tramwajów na Młynarskiej

Tramwaje Warszawskie 25 czerwca 2025

Zobacz również:

Tramwajowe remonty na pl. Zawiszy i ul. Stawki

Komunikacja

Tramwajowe remonty na pl. Zawiszy i ul. Stawki

Tramwaje Warszawskie 09 lipca 2025

Warszawa. Nowy Plac Zawiszy dotarł do stolicy koleją

Komunikacja

Warszawa. Nowy Plac Zawiszy dotarł do stolicy koleją

Tramwaje Warszawskie 30 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie. Tramwaj na Stegny już jeździ

Komunikacja

Czy tramwaje mogą grać w bilard i kręgle?

Komunikacja

Czy tramwaje mogą grać w bilard i kręgle?

Tramwaje Warszawskie 27 czerwca 2025

Warszawa: Dwa tygodnie bez tramwajów na Młynarskiej

Komunikacja

Warszawa: Dwa tygodnie bez tramwajów na Młynarskiej

Tramwaje Warszawskie 25 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij