Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie: Hyundaie okazują się bardzo oszczędne

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-10-22 15:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Warszawskie: Hyundaie okazują się bardzo oszczędne
fot. WU
Jak informuje miasto, na piątkę, a nawet na szóstkę zdał tramwaj Hyundai egzamin z oszczędności. Nowe tramwaje zużyją o wiele mniej prądu niż inne wagony, które jeżdżą już po stolicy.

Testy oszczędności prądu przeprowadzono w nocy na trasie dziewiątki. Badanie polegało na określeniu średniego zużycia energii elektrycznej na trasie między pętlą Gocławek, a pętlą P+R al. Krakowska. Warunki testowe odzwierciedlały jazdę tramwajem w ciągu dnia. Symulowano zatrzymywanie się przed skrzyżowaniami, na przystankach a także obciążenie pojazdu – tramwaj został załadowany betonowymi odważnikami, które ważą, tyle co 240 pasażerów.

Wynik zużycia energii okazał się lepszy niż zaoferował producent. Średnie zużycie energii elektrycznej w tramwaju Hyundai na jednego pasażera na kilometr jest o ok. 29% mniejsze niż w jednym z nowszych niskopodłogowych wagonów kupionych kilka lat temu. Tramwaj Hyundai do przewiezienia jednego pasażera na odcinku 1 km w ciągu godziny zużyje 15 Watów. Tymczasem osobowe samochody elektryczne potrzebują do tego dwa razy więcej energii – około 30 Watów na godzinę.

Urządzenia elektryczne w tramwajach Huyndai zaprojektowano z wykorzystywaniem najnowocześniejszych tranzystorów, które są od niedawna stosowane także do budowy aut elektrycznych – tranzystorów SiC (technologia węglika krzemu), wyprodukowanych przez Medcom. Dodatkowo, tramwaje dzięki temu, że jeżdżą po gładkich szynach, a nie po asfalcie, mają mniejsze od aut opory toczenia.

W sumie w ramach zamówienia podstawowego Hyundai dostarczy 123 tramwaje. Do stolicy trafią aż trzy rodzaje pojazdów szynowych o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Obecnie w Warszawie są dwa pojazdy – trwają ich testy. Pojazdy mają – zgodnie z zapowiedziami – zacząć wozić pasażerów tej jesieni.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Prezes Tramwajów Warszawskich: Priorytety są nie do przecenienia

Komunikacja

Prezes Tramwajów Warszawskich: Priorytety są nie do przecenienia

Witold Urbanowicz 20 października 2021

Prezes TW: Nie rezygnujemy z żadnej inwestycji, niektóre musimy przesunąć

Przestrzeń

Prezes TW: Nie rezygnujemy z żadnej inwestycji, niektóre musimy przesunąć

Witold Urbanowicz 12 października 2021

Warszawa ogłasza przetarg na studium nowej linii tramwajowej

Przestrzeń

Warszawa ogłasza przetarg na studium nowej linii tramwajowej

Jakub Madrjas 06 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5