Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie: Hyundaie okazują się bardzo oszczędne

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
22-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje Warszawskie: Hyundaie okazują się bardzo oszczędne
fot. WU
Jak informuje miasto, na piątkę, a nawet na szóstkę zdał tramwaj Hyundai egzamin z oszczędności. Nowe tramwaje zużyją o wiele mniej prądu niż inne wagony, które jeżdżą już po stolicy.

Testy oszczędności prądu przeprowadzono w nocy na trasie dziewiątki. Badanie polegało na określeniu średniego zużycia energii elektrycznej na trasie między pętlą Gocławek, a pętlą P+R al. Krakowska. Warunki testowe odzwierciedlały jazdę tramwajem w ciągu dnia. Symulowano zatrzymywanie się przed skrzyżowaniami, na przystankach a także obciążenie pojazdu – tramwaj został załadowany betonowymi odważnikami, które ważą, tyle co 240 pasażerów.

Wynik zużycia energii okazał się lepszy niż zaoferował producent. Średnie zużycie energii elektrycznej w tramwaju Hyundai na jednego pasażera na kilometr jest o ok. 29% mniejsze niż w jednym z nowszych niskopodłogowych wagonów kupionych kilka lat temu. Tramwaj Hyundai do przewiezienia jednego pasażera na odcinku 1 km w ciągu godziny zużyje 15 Watów. Tymczasem osobowe samochody elektryczne potrzebują do tego dwa razy więcej energii – około 30 Watów na godzinę.

Urządzenia elektryczne w tramwajach Huyndai zaprojektowano z wykorzystywaniem najnowocześniejszych tranzystorów, które są od niedawna stosowane także do budowy aut elektrycznych – tranzystorów SiC (technologia węglika krzemu), wyprodukowanych przez Medcom. Dodatkowo, tramwaje dzięki temu, że jeżdżą po gładkich szynach, a nie po asfalcie, mają mniejsze od aut opory toczenia.

W sumie w ramach zamówienia podstawowego Hyundai dostarczy 123 tramwaje. Do stolicy trafią aż trzy rodzaje pojazdów szynowych o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Obecnie w Warszawie są dwa pojazdy – trwają ich testy. Pojazdy mają – zgodnie z zapowiedziami – zacząć wozić pasażerów tej jesieni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5