Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie: Hyundaie okazują się bardzo oszczędne

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-10-22 15:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Warszawskie: Hyundaie okazują się bardzo oszczędne
fot. WU
Jak informuje miasto, na piątkę, a nawet na szóstkę zdał tramwaj Hyundai egzamin z oszczędności. Nowe tramwaje zużyją o wiele mniej prądu niż inne wagony, które jeżdżą już po stolicy.

Testy oszczędności prądu przeprowadzono w nocy na trasie dziewiątki. Badanie polegało na określeniu średniego zużycia energii elektrycznej na trasie między pętlą Gocławek, a pętlą P+R al. Krakowska. Warunki testowe odzwierciedlały jazdę tramwajem w ciągu dnia. Symulowano zatrzymywanie się przed skrzyżowaniami, na przystankach a także obciążenie pojazdu – tramwaj został załadowany betonowymi odważnikami, które ważą, tyle co 240 pasażerów.

Wynik zużycia energii okazał się lepszy niż zaoferował producent. Średnie zużycie energii elektrycznej w tramwaju Hyundai na jednego pasażera na kilometr jest o ok. 29% mniejsze niż w jednym z nowszych niskopodłogowych wagonów kupionych kilka lat temu. Tramwaj Hyundai do przewiezienia jednego pasażera na odcinku 1 km w ciągu godziny zużyje 15 Watów. Tymczasem osobowe samochody elektryczne potrzebują do tego dwa razy więcej energii – około 30 Watów na godzinę.

Urządzenia elektryczne w tramwajach Huyndai zaprojektowano z wykorzystywaniem najnowocześniejszych tranzystorów, które są od niedawna stosowane także do budowy aut elektrycznych – tranzystorów SiC (technologia węglika krzemu), wyprodukowanych przez Medcom. Dodatkowo, tramwaje dzięki temu, że jeżdżą po gładkich szynach, a nie po asfalcie, mają mniejsze od aut opory toczenia.

W sumie w ramach zamówienia podstawowego Hyundai dostarczy 123 tramwaje. Do stolicy trafią aż trzy rodzaje pojazdów szynowych o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Obecnie w Warszawie są dwa pojazdy – trwają ich testy. Pojazdy mają – zgodnie z zapowiedziami – zacząć wozić pasażerów tej jesieni.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Zajezdnia z kredytu. Co z innymi inwestycjami tramwajowymi?

Prawo & Finanse

Warszawa: Zajezdnia z kredytu. Co z innymi inwestycjami tramwajowymi?

Witold Urbanowicz 26 października 2021

Warszawa: Tramwaj wzdłuż całej Kasprzaka. Jest umowa na nową trasę

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj wzdłuż całej Kasprzaka. Jest umowa na nową trasę

Witold Urbanowicz 26 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5