Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie dokapitalizowane – na inwestycje do 2030 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-12-27 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Warszawskie dokapitalizowane – na inwestycje do 2030 r.
fot. MJ
Rada miasta w Warszawie zgodziła się ostatnio na przeznaczenie dodatkowych środków na podniesienie kapitału zakładowego Tramwajów Warszawskich. W sumie w latach 2022-2029 r. spółka zostanie dokapitalizowana kwotą przekraczającą 1 mld zł, co pozwoli na przeprowadzenie i dokończenie szeregu inwestycji.

Na zeszłej sesji Rady Miasta, w ramach prac nad budżetem na przyszły rok i wieloletnią prognozą finansową, dokapitalizowano spółkę Tramwaje Warszawskie. W latach 2022-2029 r. spółka otrzyma łącznie 1,046 mld zł (246 mln zł w 2022 r., 345 mln zł w 2023 r., 100 mln zł w 2025 r., 15 mln zł w 2027 r., 95 mln zł w 2028 r., 245 mln zł w 2029 r.).

Jak wyjaśniają Tramwaje Warszawskie, podwyższenie kapitału zakładowego wynika z potrzeby zabezpieczenia środków potrzebnych do zrealizowania zaplanowanych inwestycji w latach 2021-2029. Dokapitalizowanie – obok środków własnych, dofinansowania UE i kredytu – będzie wykorzystane do sfinansowania aktualnie realizowanych projektów z dofinansowaniem UE (m.in. Kasprzaka, Wilanów oraz zakup taboru) oraz modernizacji tras (al. Jana Pawła II, Obozowa i al. Waszyngtona).

– Mamy co robić. Dokapitalizowanie umożliwi włączenie w plan tramwaju na Gocław, na Zieloną Białołękę – co prawda pod koniec dekady – czyli te wszystkie inwestycje, do których przygotowania są na wysokim poziomie i które są też wpisane w plany miasta. Chodzi także o tramwaj do Wilanowa – odcinki, na realizację których pieniędzy nie było – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Jak wymienia, chodzi m.in. o odcinek między Puławską a Dw. Zachodnim i dalsze przedłużenie w tunelu pod stacją do ul. Kasprzaka. – To ogromny sukces, że przy tej mizerii finansowej udało się te wszystkie inwestycje wpisać w planie do 2030 r. – podkreśla prezes.

– Tempo realizacji inwestycji tramwajowych to kwestia pieniędzy. Od pięciu lat są różne zmiany podatkowe, które obcinają nasze dochody – to wszystko tworzy efekt kuli śneiżnej. Gdyby nie to, moglibyśmy myśleć o szybszych datach realizacji inwestycji – mówi Wojciech Bartelski. Jak przypomina, władze miasta poprawiły już kwestie organizacyjne. – Zreformowano biuro mobilności m.in. po to, by dać szybką ścieżkę dla tramwajów. Wymiernym efektem jest dopięcie kwestii związanych z organizacją ruchu i udało się rozpisać przetargi – mówi prezes.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Pierwszy Hyundai debiutuje na linii

Komunikacja

Warszawa: Pierwszy Hyundai debiutuje na linii

Witold Urbanowicz 14 grudnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5