Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie decydują się na tramwaj na Stegny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Tramwaje Warszawskie zdecydowały się na wykorzystanie ostatniej opcji w umowie na budowę tramwaju do Wilanowa. Chodzi o odnogę wzdłuż św. Bonifacego, do pętli Stegny. – Chcielibyśmy, by prace ruszyły pod koniec tego roku – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

W marcu zeszłego roku Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z Budimeksem na budowę ok. 8-kilometrowej trasy tramwajowej do Wilanowa – między Puławską a Miasteczkiem Wilanów. Obecnie prace trwają na pierwszym odcinku, do Beethovena, ale wkrótce mają też objąć wilanowski odcinek. Cała ta trasa ma być gotowa w styczniu 2024 r., choć większość prac ma zakończyć się w tym roku.

Kontrakt obejmował też opcję w postaci odnogi w ciągu ul. św. Bonifacego to pętli Stegny. Ze względów finansowych Tramwaje Warszawskie nie zdecydowały się na jej natychmiastowe uruchomienie. – Musimy utrzymywać rezerwy na ewentualne wzrosty kosztów – tłumaczył wówczas Wojciech Bartelski, prezes TW.

Teraz jednak spółka zdecydowała się na wypełnienie całego kontraktu. Udało się wygospodarować dodatkowe środki, dzięki czemu będzie mogła powstać wspomniana 800-metrowa odnoga z pętlą autobusowo-tramwajową, choć później, niż cała trasa. – Chcielibyśmy, by wykonawca przystąpił do prac pod koniec roku – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Oznacza to, że tramwaje skorzystałyby z nowego torowiska rok później. Koszt tej części inwestycji to 56 mln zł.

Torowisko zostanie wytyczone między jezdniami i przykryte rozchodnikiem. Wspólną pętlę tramwajowo-autobusową zaplanowano przy szkole podstawowej im. Raoula Wallenberga. Znajda się tu dwa tory postojowe. Pętlę będzie można też objechać. Kierowcy wzdłuż św. Bonifacego będą mieli po jednym pasie ruchu, tak jak dotychczas. Zaplanowano dwie zawrotki – na wysokości ul. Batumi i pętli.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5