Tramwaje Warszawskie rozpisały przetarg na montaż zautomatyzowanych smarownic torowych w siedmiu lokalizacjach. Lista obejmuje takie problematyczne miejsca, jak pl. Unii Lubelskiej, gdzie mieszkańcy od dawna skarżą się na hałas powodowany przez tramwaje. Zadaniem urządzeń jest eliminacja uciążliwych dźwięków, a także zmniejszenie zużycia torowisk.
Przedmiotem przetargu jest świadczenie usługi likwidacji hałasu wysokoczęstotliwościowego (pisków) i zmniejszenia przyrostu zużycia szyn. Miałoby to zostać wykonane za pomocą zaumotazyowanych systemów smarowania szyn. Tramwaje Warszawskie wymagają smarownic torowych wraz z ich układem zasilania, systemem monitorowania stanu technicznego on-line, systemem monitoringu hałasu audio i video, czujnikami opadów, czujnikami wykrywania przejeżdżających tramwajów, elementami doprowadzającymi smar na szyny.
Tramwaje Warszawskie wskazały w sumie siedem lokalizacji. Na liście jest m.in. pętla Czynszowa, gdzie problem dotyczy torów wzdłuż ul. Stalowej, ul. Środkowej, ul. Wileńskiej i ul. Czynszowej. Wskazana jest również pętla Marymont Potok przy ul. Mickiewicza, tory szlakowe na placu Unii Lubelskiej, na skrzyżowaniu ul. Rakowieckiej i al. Niepodległości, a także na wysokości budynku Nagodziców 12 (rejon ulic Nagodziców, Trakt Nadwiślański i al. Pułkownika Kuklińskiego, odcinek trasy na Tarchomin). Na liście znajdują się też węzeł rozjazdowy na skrzyżowaniu ul. Targowej i 11 Listopada, a także rozjazdy do zawracania przy ul. Woronicza (między ul. Wielicką, a przystankiem tramwajowym Metro Wierzbno 04).
Prace będą podzielone na etapy. Pierwszy zakłada opracowanie i uzgodnienie dokumentacji projektowej montażu systemów smarowania szyn. W drugim przewidziano montaż i uruchomienie systemów smarowania szyn w celu likwidacji hałasu wysokoczęstotliwościowego (pisków) i zmniejszenia przyrostu zużycia szyn. Trzeci etap to likwidacja hałasu wysokoczęstotliwościowego (pisków) i zmniejszenie przyrostu zużycia szyn za pomocą systemów smarowania szyn oraz utrzymanie systemów smarowania szyn. Ostatni etap zakłada z kolei demontaż systemów smarowania szyn przez wykonawcę lub opcjonalnie ich wykup przez zamawiającego (wraz z upływem terminu realizacji zamówienia).
Termin składania ofert mija 17 czerwca. O wyborze zdecydują cena (80%), droga hamowania tramwajów z wykorzystaniem smarowania szyn (10%), likwidacja hałasu wysokoczęstotliwościowego z wykorzystaniem smarowania szyn (10%), W sumie na całe zamówienie przeznaczono 95 miesięcy, czyli prawie osiem lat. Na prace projektowe przeznaczono trzy miesiące, a na montaż urządzeń – 6 miesięcy. Następnie przez siedem lat wykonawca będzie utrzymywać smarownice. Koszt umowy spółka oszacowała na 3,92 mln zł netto.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.