Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie nie planują wydłużać Tatr KT4 o niski człon

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
22-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaje Szczecińskie nie planują wydłużać Tatr KT4 o niski człon
Fot. Damian, SM42.pl
Tramwaje Szczecińskie szykują się do modernizacji od 12 do 16 tramwajów Tatra KT4. W związku z tym zapytaliśmy przewoźnika, czy rozważa on wydłużenie tramwajów poprzez dodanie środkowego, niskopodłogowego członu. Takie modernizacje pojazdów KT4 wykonały niektóre niemieckie miasta. Szczecińska spółka jednak nie pójdzie ich śladem i nie dołoży do Tatr nowego, środkowego członu.

Tramwaje Tatra KT4 są podstawą floty Tramwajów Szczecińskich. Wagony zostały zakupione w okresie 2006-2013 i dotarły do stolicy Pomorza Zachodniego z Berlina. Łącznie szczeciński operator tramwajowy zakupił 73 pojazdy. Jak informują Tramwaje Szczecińskie, większość wagonów zdążyła już przejść gruntowną modernizację, a w tym roku takie działania czekają kolejnych 12 lub maksymalnie 16 tramwajów.

O planowanej modernizacji pisaliśmy kilkanaście dni temu. Spółka przyznawała też wtedy, iż z braku funduszy na zakup większej ilości nowych tramwajów, chce dalej modernizować już posiadany tabor. Dlatego też kolejne Tatry przejdą gruntowną modernizację. Przewoźnik używa aktualnie 73 wagonów KT4.

Tramwaje tego typu przechodziły różne modernizacje w niemieckich miastach, a na uwagę szczególnie zasługuje jedna z nich, dotycząca wstawienia do tych tramwajów nowego, środkowego członu. Człon ten jest w pełni niskopodłogowy, co czyni Tatry tramwajami choć w minimalnym stopniu przystosowanymi do przewozu osób o ograniczonej mobilności. Tak zmodernizowane tramwaje można spotkać chociażby w Chociebużu, gdzie po dodaniu niskiego członu otrzymały oznaczenie KTNF6.

W Szczecinie nie ma zbyt dużej ilości tramwajów w pełni niskopodłogowych czy też chociażby z częściowo niską podłogą. Większość taboru stanowią wysokopodłogowe Tatry KT4 oraz T6A2. Dlatego też zapytaliśmy Tramwaje Szczecińskie o to, czy w ramach planowanej modernizacji kolejnych wagonów KT4, planowane jest wstawienie niskopodłogowego, środkowego członu.

– Spółka Tramwaje Szczecińskie nie rozważa prowadzenia prac modernizacyjnych w zakresie przebudowy konstrukcji tramwajów Tatra KT4Dt o wstawienie w dotychczasową konstrukcję tramwaju niskopodłogowej lektyki. Z punktu widzenia technicznego oraz ekonomicznego przebudowa przedmiotowego tramwaju we wspomnianym zakresie wiązałaby się z całkowitą zmianą jego konstrukcji i niewspółmiernie dużymi kosztami – przekazała nam rzeczniczka spółki, Hanna Pieczyńska.

Wydaje się więc, iż na większą liczbę taboru niskopodłogowego w Szczecinie przyjdzie jeszcze trochę poczekać.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Komunikacja

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Przemysław Farsewicz 09 września 2023

CUPT konsultuje program tramwajowy w ramach KPO

Prawo & Finanse

CUPT konsultuje program tramwajowy w ramach KPO

Witold Urbanowicz 10 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Komunikacja

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Przemysław Farsewicz 09 września 2023

CUPT konsultuje program tramwajowy w ramach KPO

Prawo & Finanse

CUPT konsultuje program tramwajowy w ramach KPO

Witold Urbanowicz 10 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5