Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie z planem na remont 100 km torowisk i trzy nowe trasy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje Śląskie z planem na remont 100 km torowisk i trzy nowe trasy
fot. MacQtosh, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Tramwaje Śląskie przygotowują się do realizacji kolejnego wielkiego programu modernizacyjnego. Oprócz remontu blisko 100 km torowisk przewidziano trzy nowe trasy w Katowicach i Sosnowcu. Pierwsze prace w 2017 r.

Sieć tramwajowa na Śląsku i w Zagłębiu – po latach zaniedbań – wymaga w dalszym ciągu szeregu inwestycji i remontów. Zdają sobie z tego sprawę Tramwaje Śląskie, które przygotowują kolejny wielki projekt przewidziany do dofinansowania unijnego. Zakłada on modernizację blisko 100 km torowisk w 10 miastach i budowę trzech nowych tras w Sosnowcu i Katowicach. Planowany jest zakup 40 nowych tramwajów.

Projekt będzie realizowany dwuetapowo. W I etapie znajdą się przedsięwzięcia, których przygotowanie jest najbardziej w tym momencie zaawansowane. Obejmuje on budowę nowej linii tramwajowej w Sosnowcu od pętli w Zagórzu do ronda Jana Pawła II. Na liście znalazły się też modernizacje torowisk – m.in. na trasie od centrum Bytomia do zajezdni w Bytomiu Stroszku, w ciągu ul. 3 Maja w Chorzowie, a także wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej. Według zapowiedzi pierwsze prace mają ruszyć w 2017 r.

Drugi etap obejmować będzie kontrowersyjną nową linię tramwajową na południu Katowic. Odsunięto ją maksymalnie od zabudowy, przez co wiedzie ona mocno na około, na obrzeżach osiedli. Trwa postępowanie na prace projektowe. Na liście uwzględniono też kolejne modernizacje torowisk – na terenie Świętochłowic (w Chropaczowie i Lipinach), linii nr 26 w ciągu ul. Wojska Polskiego w Sosnowcu oraz ul. Królowej Jadwigi i Sobieskiego w Dąbrowie Górniczej. Projekty te wymagają jeszcze większych nakładów pracy bądź są przed etapem uzyskiwania decyzji środowiskowej.

Projekt Tramwajów Śląskich został zakwalifikowany do realizacji przy dofinansowaniu unijnym. Jego wartość jest szacowana na 880 mln zł. Wstępnie poziom dofinansowania określono na 63% środków kwalifikowanych. Spółka przygotowuje teraz szczegółową dokumentację do aplikowania o środki UE.

W zeszłym roku spółka zakończyła realizację innego dużego projektu unijnego. Zakładał on modernizację 63 km torowisk. Odbudowano m.in. trasę linii nr 7 przed Łagiewniki w Bytomiu. Kupiono też 42 nowe tramwaje od Pesy i Modertransu, dostarczone w latach 2013-2015. Były to pierwsze nowe pojazdy, które wprowadzono do ruchu po 2001 r. Ponadto zmodernizowano 75 wagonów stopiątek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5