Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy torowisk na terenie Katowic. Postępowanie jest podzielone na cztery części i w sumie obejmuje ponad 6 km toru pojedynczego.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy torowisk w Katowicach. W sumie zamówienie podzielone jest na cztery części. Konstrukcja torowiska powinna zapewniać trwałość przez min. 30 lat dla podbudowy i 15 lat dla nawierzchni torowej. Zaproponowane rozwiązania projektowe powinny umożliwiać wykonanie robót budowlanych przy zachowaniu ciągłości ruchu tramwajowego. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Pierwsza zakłada wykonanie dokumentacji dla przebudowy torowiska w ul. Obrońców Westerplatte na odcinku od ul. Korczaka do ul. Wańkowicza. Łącznie odcinek obejmuje ok. 1250 metrów toru pojedynczego. O zamówienie to ubiegają się trzy firmy z ofertami na kwoty od 484,6 tys. zł do 1,082 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyła firma Sweco Consulting. Budżet na ten cel wynosił 671,6 tys. zł brutto.
Przedmiotem drugiej części jest dokumentacja dla przebudowy torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Chorzowskiej na odcinku od ul. Złotej do ul. Dębowej. Łączna długość to ok. 760 mtp. Wpłynęły trzy oferty na kwoty od 295,2 tys. zł do 859,6 tys. zł brutto. Najtańszą ofertę złożyła firma Sweco Consulting. Budżet na ten cel wynosił 408,4 tys. zł brutto.
Trzecia część dotyczy projektu dla przebudowy torowiska tramwajowego wzdłuż trasy im. Nikodema i Józefa Reńców na odcinku od ul. Wiśniowej do ul. Brackiej. Długość odcinka to ok. 1340 mtp. O zamówienie ubiegają się dwie firmy – Sweco Consulting z kwotą 487 tys. zł brutto i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu na kwotę 931 tys. zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 720,8 tys. zł brutto.
W ramach czwartej części ma zostać wykonana dokumentacja dla przebudowy torowiska tramwajowego w ul. 1 Maja i ul. Obrońców Westerplatte na odcinku od wiaduktu DK79 do Baterpolu. Zakres prac przewiduje też przebudowę głowicy rozjazdowej przy wjeździe do zajezdni Zawodzie. Długość odcinka to ok. 2800 mtp. O zamówienie ubiegają się dwie firmy – Sweco Consulting z kwotą 970 tys. zł brutto i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu na kwotę 1,536 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 1,344 mln zł brutto.
O wyborze w każdej z części zdecydują cena (95%) oraz gwarancja (5%). Pierwsze trzy zamówienia mają zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy, a ostatnie – w ciągu 15 miesięcy.