Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na przebudowę ok. 1,5-kilometrowego odcinka linii 14 i pętli w Mysłowicach wraz z przebudową układu drogowego. Trasa będzie teraz dwutorowa, a przystanki zmienią lokalizację. O zamówienie ubiega się sześć firm.
Przedmiotem wspólnego przetargu Tramwajów Śląskich i Mysłowic jest modernizacja infrastruktury torowo-sieciowej na linii tramwajowej nr 14 w Mysłowicach w ciągu ulic Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców wraz z przebudową układu drogowego. Jak wylicza spółka, zadanie obejmuje ok. 1 420 mtp dwutorowej linii tramwajowej oraz ok. 2 900 mtp jednotorowej linii tramwajowej.
Teraz torowisko na całej długości – od przystanku Mysłowice Szpital do dworca – będzie dwutorowe. W ciągu ul. Powstańców zostanie wydzielone z jezdni i poprowadzone po jej wschodniej stronie. Nowe torowisko zostanie wykonane w technologii ERS. Prace obejmą budowę odwodnienia, przebudowane zostaną perony, ustawione zostaną nowe słupy trakcyjne. Przystanki przewidziano na wysokości pl. Mieroszewskich / Wierzbowej, budynku komendy policji (bliżej skrzyżowania z Krakowską), w rejonie Szymanowskiego / pl. Wolności / Powstańców (przystanek w stronę dworca w dotychczasowej lokalizacji, przystanek w stronę Katowic przy budynku urzędu miasta), Strażackiej. Pętla tramwajowa przy dworcu otrzyma nowy układ, z dodatkowymi rozjazdami. Na skrzyżowaniu Krakowskiej i Towarowej powstanie rondo.
W poniedziałek 25 stycznia minął termin składania ofert. Wystartowało sześć firm. NDI jest gotowe wykonać prace za 52,763 mln zł brutto, Silesia Invest za 58,793 mln zł brutto, Trakcja za 59,993 mln zł brutto, Tor-Krak za 61,500 mln zł brutto, ZUE za 62,501 mln zł brutto, a Eurovia Polska za 69,259 mln zł brutto. Budżet na ten cel określony został na kwotę 58,949 mln zł brutto.
O wyborze decydują cena (60%), gwarancja (20%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zadania (20%). Zamówienie ma zostać wykonane do końca września 2022 r. Inwestycja będzie realizowana przy wyłączonym ruchu tramwajowym.
Schematyczny układ pętli po przebudowie, mat. WU