Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie z nowym Moderusem. Odbiory wstrzymane

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-03-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie z nowym Moderusem. Odbiory wstrzymane
fot. TŚPierwszy wagon w zakładach Modertransu
Na początku tygodnia do Tramwajów Śląskich dotarł pierwszy z nowych Moderusów. Zanim wyjedzie na trasę, musi zostać odebrany przez spółkę. To się jednak odwlecze w czasie. – Na Na razie nic z wagonami nie będzie się działo. Później, po powrocie do normy sytuacji epidemiologicznej, wznowimy procedurę odbiorową – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Spółka Tramwaje Śląskie zamówiła w poznańskim Modertransie 10 nowych wagonów jednoczłonowych, z czego dwa będą tramwajami dwukierunkowymi. Przewidziano też opcję w postaci możliwości zwiększenia zamówienia o kolejne pięć pojazdów jednokierunkowych. Konstrukcja i design pojazdów bazują na Moderusach Gamma.

W połowie lutego pierwszy pojazd rozpoczął jazdy próbne w Poznaniu w ramach uzyskiwania homologacji. – Z moich informacji wynika, że jest już po wszystkich badaniach i próbach, i dokumenty homologacyjne zostały złożone w ubiegłym tygodniu do właściwego urzędu – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Niedawno – w nocy z 15 na 16 marca – do zajezdni Rejonu nr 2 w Katowicach dotarł pierwszy z pojazdów. Teraz tramwaj powinien przechodzić odbiory, ale te – póki co – są wstrzymane. – Na razie, na czas stanu epidemicznego, nic z wagonami nie będzie się działo. Będą stawiane w hali zajezdni w Katowicach, zamknięte i nie będą ruszane. Później, po powrocie do normy sytuacji epidemiologicznej, wznowimy procedurę odbiorową, a następnie będziemy szkolić motorniczych i pracowników zaplecza technicznego – mówi Zowada.

Procedura odbiorowa – gdy zostanie wznowiona – będzie dwustopniowa. W pierwszej kolejności zostanie sprawdzona zgodność z wymaganiami specyfikacji zamówienia, prawidłowość parametrów techniczno-ruchowych i funkcjonowanie poszczególnych zespołów pojazdu. Następnie zostanie wykonana 24-godzinna jazda testowa na infrastrukturze Tramwajów Śląskich (przy kolejnych wagonach wymagana będzie już jazda 12-godzinna) i przekazane zostaną komplet dokumentów oraz pakiet naprawczy.

Zgodnie z umową zamówienie podstawowe w zakresie dostaw dziesięciu pojazdów powinno zostać zrealizowane do końca czerwca. – Prowadzimy cały czas monitoring produkcji i nie widzimy zagrożenia dla dochowania tego terminu – zapewnia rzecznik Tramwajów Śląskich. Na razie spółka nie zdradza, gdzie docelowo będą stacjonować pojazdy oraz jakie linie obsługiwać. – Tę informację przekażemy podczas oficjalnej prezentacji wagonu – mówi Zowada. Wiadomo, że dwukierunkowe pojazdy trafią na wydłużoną linię 38.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5