Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę przedłużenia trasy na Zagórzu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-01-21 16:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę przedłużenia trasy na Zagórzu
fot. MJ
Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły powtórzonym przetargu na budowę nowej trasy tramwajowej na Zagórzu w ramach przedłużenia linii 15. Zwyciężyło konsorcjum firm Eurovia Polska, KZN Rail i Nowak Mosty z ofertą na blisko 109 mln zł. O zamówienie ubiegało się pięć firm. W sumie powstać ma ok. 3 km nowych torowiska.

Przedmiotem powtórzonego przetargu jest zaprojektowanie, uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji, a także budowa nowej linii tramwajowej w Sosnowcu w dzielnicy Zagórze. Trasa będzie przebiegać od istniejącej pętli linii 15, w tunelu pod ul. Braci Mieroszewskich, równolegle do Białostockiej, następnie wzdłuż al. Paderewskiego oraz ul. Marszałka Rydza-Śmigłego. Pętlę zaplanowano w rejonie ronda Jana Pawła II, na skrzyżowaniu Braci Mieroszewskich i 11 Listopada.

Zakres zamówienia przewiduje przebudowę układu drogowego ul. Braci Mieroszewskich. W rejonie projektowanego wiaduktu nad przyszłymi torami tramwajowymi przewidziano centrum przesiadkowe. Przystanki tramwajowe powstaną pod wiaduktem, na górę będą prowadzić windy. Rozbudowane zostanie też rondo Jana Pawła II. Zaplanowano pętlę na wyspie centralnej. Przystanek końcowy, dwa przystanki początkowe z torem odstawczym i punktem dyspozytorskim zaplanowano w pasie dzielącym ul. Marszałka Rydza-Śmigłego.

W przedmiocie zamówienia ujęto też wykonanie nawierzchni drogowych w torach, perony oraz dojścia do peronów, ekran akustyczny zmniejszający negatywne oddziaływanie torowiska tramwajowego na budynek mieszkalny posesji przy al. Wolności 18 oraz smarownice torowe, zmniejszające zużycie szyn, a także usunięcie kolizji z uzbrojeniem podziemnym i napowietrzną linią 30 kV.

Termin składania ofert minął pod koniec października. O zamówienie ubiegało się pięć firm z ofertami na kwoty od 106,9 mln zł do 161,6 mln zł brutto, co przewyższało budżet określony na kwotę 97,3 mln zł. Ostatecznie zamawiający zwiększył środki i rozstrzygnął dziś (21 stycznia) przetarg. Zwyciężyło konsorcjum firm Eurovia Polska, KZN Rail i Nowak Mosty, które zaproponowało kwotę w wysokości 108, 967 mln zł brutto. Wybrany wykonawca pokonał najtańszą ofertę w kryterium doświadczenia kierownika budowy i robót elektrycznych. Jednocześnie odrzucono oferty złożone przez NDI oraz konsorcjum Track Tec Construction i Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych.

Teraz wybór musi uprawomocnić się. Na realizację całości zamówienia przeznaczono 33 miesiące od podpisania umowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5