Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na przebudowę ok. 1,5-kilometrowego odcinka linii 14 i pętli w Mysłowicach wraz z przebudową układu drogowego. Trasa będzie teraz dwutorowa, a przystanki zmienią lokalizację. O zamówienie ubiegało się sześć firm.
Przedmiotem wspólnego przetargu Tramwajów Śląskich i Mysłowic jest modernizacja infrastruktury torowo-sieciowej na linii tramwajowej nr 14 w Mysłowicach w ciągu ulic Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców wraz z przebudową układu drogowego. Jak wylicza spółka, zadanie obejmuje ok. 1 420 mtp dwutorowej linii tramwajowej oraz ok. 2 900 mtp jednotorowej linii tramwajowej.
Teraz torowisko na całej długości – od przystanku Mysłowice Szpital do dworca – będzie dwutorowe. W ciągu ul. Powstańców zostanie wydzielone z jezdni i poprowadzone po jej wschodniej stronie. Nowe torowisko zostanie wykonane w technologii ERS. Prace obejmą budowę odwodnienia, przebudowane zostaną perony, ustawione zostaną nowe słupy trakcyjne. Przystanki przewidziano na wysokości pl. Mieroszewskich / Wierzbowej, budynku komendy policji (bliżej skrzyżowania z Krakowską), w rejonie Szymanowskiego / pl. Wolności / Powstańców (przystanek w stronę dworca w dotychczasowej lokalizacji, przystanek w stronę Katowic przy budynku urzędu miasta), Strażackiej. Pętla tramwajowa przy dworcu otrzyma nowy układ, z dodatkowymi rozjazdami. Na skrzyżowaniu Krakowskiej i Towarowej powstanie rondo.
Termin składania ofert minął pod koniec stycznia. Wystartowało sześć firm. Ostatecznie dziś (22 kwietnia) wygrała firma NDI, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę 54,838 mln zł brutto. Zamówienie ma zostać wykonane do końca września 2022 r. Inwestycja będzie realizowana przy wyłączonym ruchu tramwajowym.
Schematyczny układ pętli po przebudowie, mat. WU
s
sss