Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę przebudowy torów w Mysłowicach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-04-22 15:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę przebudowy torów w Mysłowicach
fot. MJ
Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na przebudowę ok. 1,5-kilometrowego odcinka linii 14 i pętli w Mysłowicach wraz z przebudową układu drogowego. Trasa będzie teraz dwutorowa, a przystanki zmienią lokalizację. O zamówienie ubiegało się sześć firm.

Przedmiotem wspólnego przetargu Tramwajów Śląskich i Mysłowic jest modernizacja infrastruktury torowo-sieciowej na linii tramwajowej nr 14 w Mysłowicach w ciągu ulic Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców wraz z przebudową układu drogowego. Jak wylicza spółka, zadanie obejmuje ok. 1 420 mtp dwutorowej linii tramwajowej oraz ok. 2 900 mtp jednotorowej linii tramwajowej.

Teraz torowisko na całej długości – od przystanku Mysłowice Szpital do dworca – będzie dwutorowe. W ciągu ul. Powstańców zostanie wydzielone z jezdni i poprowadzone po jej wschodniej stronie. Nowe torowisko zostanie wykonane w technologii ERS. Prace obejmą budowę odwodnienia, przebudowane zostaną perony, ustawione zostaną nowe słupy trakcyjne. Przystanki przewidziano na wysokości pl. Mieroszewskich / Wierzbowej, budynku komendy policji (bliżej skrzyżowania z Krakowską), w rejonie Szymanowskiego / pl. Wolności / Powstańców (przystanek w stronę dworca w dotychczasowej lokalizacji, przystanek w stronę Katowic przy budynku urzędu miasta), Strażackiej. Pętla tramwajowa przy dworcu otrzyma nowy układ, z dodatkowymi rozjazdami. Na skrzyżowaniu Krakowskiej i Towarowej powstanie rondo.

Termin składania ofert minął pod koniec stycznia. Wystartowało sześć firm. Ostatecznie dziś (22 kwietnia) wygrała firma NDI, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę 54,838 mln zł brutto. Zamówienie ma zostać wykonane do końca września 2022 r. Inwestycja będzie realizowana przy wyłączonym ruchu tramwajowym.

Schematyczny układ pętli po przebudowie, mat. WU
s sss

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Co z projektami tramwajowymi w Bytomiu?

Przestrzeń

Co z projektami tramwajowymi w Bytomiu?

Witold Urbanowicz 15 kwietnia 2021

Chorzów: Mniej torów tramwajowych na Metalowców

Przestrzeń

Chorzów: Mniej torów tramwajowych na Metalowców

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5