Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie: Wiele ofert na remont torów na granicy Świętochłowic i Chorzowa. Sporo powyżej budżetu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-12-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje Śląskie: Wiele ofert na remont torów na granicy Świętochłowic i Chorzowa. Sporo powyżej budżetu
fot. Google Maps
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na projekt i przebudowę torowiska w ul. Katowickiej w Świętochłowicach na odcinku od Żołnierskiej do granicy z Chorzowem. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów. Złożone oferty kilkukrotnie przewyższają skromny budżet zamawiającego.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w Świętochłowicach w ciągu ul. Katowickiej, od granicy z Chorzowem do ul. Żołnierskiej. Zamówienie realizowane jest w formule projektuj i buduj, do zadań wykonawcy należy pozyskanie wszelkich pozwoleń. Odcinek obejmuje przebudowę ok. 1200 mtp.

Założono konstrukcję torowiska w postaci prefabrykowanej płyty z betonu zbrojonego. Zastosowane zostaną maty wibroizolacyjne. Torowisko będzie wyposażone w odwodnienie. Założono zabudowę automatycznie sterowanych i ogrzewanych rozjazdów. Zainstalowana zostanie smarownica torowa. Sieć trakcyjna ma być zaprojektowana przy założeniu prędkości 40 km/h. Założono odtworzenie ręcznej sygnalizacji mijankowej dla odcinka mijanka Gazownia – Wolności w Chorzowie.

Dzisiaj (22 grudnia) minął termin składania ofert. Wystartowało sześć podmiotów. Torpol proponuje wykonanie robót za 14,328 mln zł brutto, konsorcjum Spaw-Tor, Silesia Invest i Grotex – 15,673 mln zł brutto, PORR – 19,619 mln zł, Eurovia Polska – 20,274 mln zł, Torhamer – 20,996 mln zł, Colas Rail Polska – 21,852 mln zł.

Budżet na ten cel wynosi… 3,945 mln zł. Aby rozstrzygnąć postępowanie, Tramwaje Śląskie musiałyby wygospodarować dodatkowe środki. O wyborze decydują cena (80%), okres gwarancji (10%), doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%).

Na wykonanie projektu i pozyskanie pozwoleń przeznaczono pięć miesięcy, a na przeprowadzenie prac – dziewięć miesięcy. Inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego. Wyłączenia ruchu będzie traktowane jako okoliczność wyjątkowa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5