Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Tramwaje Śląskie ruszą z projektem unijnym na przeł. 2016 i 2017 r.?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-03-04 11:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie ruszą z projektem unijnym na przeł. 2016 i 2017 r.?
fot. MacQtosh, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Tramwaje Śląskie przygotowują kolejny projekt modernizacji i rozbudowy śląsko-zagłębiowskiej. Spółka spodziewa się, że nabór wniosków unijny ruszy dopiero pod koniec roku. – Po złożeniu wniosku i podpisaniu umowy będziemy mogli przystąpić do realizacji zadań – wiele wskazuje na to, że będzie to przełom 2016 i 2017 roku – zapowiada Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.

Miniona perspektywa unijna nie kończy inwestycji na śląsko-zagłębiowskiej sieci tramwajowej. Tramwaje Śląskie przygotowują teraz kolejny projekt. Obejmuje on modernizację ok. 80 km torów na głównych trasach. Jak niedawno przekazywali przedstawiciele spółki, chodzi m.in. o ciąg z Katowic do Bytomia, albo przez Chorzów, albo przez Świętochłowice, a także torowiska tramwajowe w Zagłębiu, wybudowane w latach 70. na terenie Dąbrowy Górniczej, Sosnowca, Będzina.

Przewidziano zakup 30 nowych tramwajów, choć mówi się, że liczba ta może wzrosnąć do 45 wagonów. – Planujemy zakup taboru niskopodłogowego – czy będzie to 100% czy nieco mniej (jak w przypadku wagonów Pesa Twist) tego w tej chwili nie mogę określić – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Pierwotnie planowano cztery trasy, ale pewne są trzy. Ważną inwestycją jest przedłużenie linii tramwajowej kończącej w Sosnowcu na pętli w Zagórzu. Torowisko miałoby prowadzić wokół osiedla Pekin do placu Papieskiego i dalej wzdłuż ul. 11 Listopada do ronda Żołnierzy Wyklętych, by połączyć się z istniejącą linią do Kazimierza Górniczego. Dwie nowe linie planowane są w Katowicach. Jedna z nich to przedłużenie tramwajów na południe z pętli w Brynowie przez Ochojec – nieco okrężną trasą – do planowanej pętli Kostuchna przy Bażantów i Armii Krajowej, a druga to torowisko na ul. Grundmanna w centrum, które połączy dwie ważne trasy wschód-zachód.

Planowana była też nowa trasa w Bytomiu do Miechowic, ale miasto nie znalazło środków na wkład własny. – W zasadzie rezygnacja miasta Bytom z realizacji zadania budowy linii tramwajowej do Miechowic była ostatnią znaczącą zmianą w przyjętym wstępnie projekcie. Wciąż dogrywamy ostatnie detale z władzami poszczególnych miast i taki definitywnie ostateczny zakres projektu zaprezentujemy w momencie składania wniosku – mówi Andrzej Zowada.

Rozpoczęcie inwestycji uzależnione jest od terminu naboru wniosków. – Prawdopodobnie będzie to dopiero IV kwartał tego roku – zakłada rzecznik Tramwajów Śląskich. Nie czekając jednak na ten moment, spółka kontynuuje przygotowania. – Nasz projekt jest na liście podstawowej, a my jesteśmy dobrze przygotowani do jego realizacji. Dlatego Spółka zleca już przygotowanie dokumentacji projektowych dla kolejnych zadań ujętych w projekcie, żeby w momencie podpisania umowy móc przystąpić do realizacji zadań – podkreśla Andrzej Zowada.

Spółka planuje otrzymać studium wykonalności w III kwartale tego roku. – Po złożeniu wniosku i podpisaniu umowy będziemy mogli przystąpić do realizacji zadań – wiele wskazuje na to, że będzie to przełom 2016 i 2017 roku – zapowiada Zowada. Wcześniej spółka będzie prowadzić niezbędne, stosunkowo niewielkie prace remontowe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Śląskie projektują nową linię i remonty

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie projektują nową linię i remonty

Witold Urbanowicz 01 kwietnia 2016

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

Ambitne plany Tramwajów Śląskich. Gdzie nowe trasy ze środków UE?

Prawo & Finanse

Ambitne plany Tramwajów Śląskich. Gdzie nowe trasy ze środków UE?

Witold Urbanowicz 12 stycznia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5