Tramwaje Śląskie zmodernizują kolejny odcinek zarządzanej przez siebie sieci tramwajowej - od Nerki w Będzinie do Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej. Torowisko stanie się zielone, choć nie zmieni swojego przebiegu.
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na następne zadanie finansowane z nowego projektu unijnego. W jego ramach modernizację ma przejść trasa tramwajowa od Będzina do Dąbrowy Górniczej - od “nerki” w Będzinie do przystanku Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy. To około 3900 metrów toru pojedynczego, licząc wraz z torami i rozjazdami na “Nerce”.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu oraz wykonanie właściwych prac budowlanych.
Torowisko ma zostać wykonane w standardzie dwutorowym, wydzielonym w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych, w obecnym śladzie. Na całej długości (poza przystankami, przejściami dla pieszych oraz rozjazdami) zaplanowano wykonanie torów w formule zielonego torowiska. Modernizacja i przebudowa torów dotyczy całego wymienionego odcinka z wyłączeniem fragmentu od Paryskiej do Koszelew, gdzie modernizację wykonano już w latach ubiegłych. Na tym fragmencie przebudowana zostanie tylko sieć trakcyjna.
Poza torowiskiem, na całym odcinku zadania przebudowę ma przejść sieć trakcyjna oraz perony przystankowe czterech przystanków - Będzin Zamek, Będzin Małachowskiego, Będzin Paryska oraz Będzin Koszelew, które pozostaną w obecnych lub zbliżonych do obecnych lokalizacjach. W ramach inwestycji nie przewidziano budowy zupełnie nowych przystanków.
Na “Nerce” założono przebudowę ośmiu rozjazdów. Z zadania wyłączone są za to przejazdy tramwajowo-drogowe, przebudowane w ubiegłych latach.
Więcej o innych zadaniach infrastrukturalnych, jakie zostaną zrealizowane dzięki środkom europejskim na sieci Tramwajów Śląskich
można przeczytać tutaj. Spółka nie poprzestaje tylko na modernizacji torowisk, lecz zakupiła też niedawno sporo nowych tramwajów,
na które aktualnie czeka. Pozwoli to na wycofanie kolejnych jednostek z rodziny 105NA,
choć jeszcze nie wszystkich.