Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie ponownie wybrały wykonawcę remontu torów w Sosnowcu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-03-05 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie ponownie wybrały wykonawcę remontu torów w Sosnowcu
fot. EM
Tramwaje Śląskie ponownie, po kilku miesiącach, rozstrzygnęły przetargu na remont ok. 3-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej w ciągu Andersa i 1 Maja od ul. Wojska Polskiego do ronda Zagłębia Dąbrowskiego. O zamówienie ubiegało się 10 podmiotów.

Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w Sosnowcu w ciągu ul. Andersa od ul. Wojska Polskiego do ronda Ludwik i ul. 1 Maja od ronda Ludwik do ronda Zagłębia Dąbrowskiego (Gierka). To w sumie ok. 6000 metrów toru pojedynczego.

Założono wykonanie nowego torowiska w technologii podsypkowej na strunobetonowych podkładach, budowę odwodnienia, montaż nowych słupów trakcyjnych (w większości w międzytorzu), a także remont 14 peronów przystankowych na odcinku Ostrogórska – Cmentarz. Przystanki Zakopiańska zostaną przesunięte bliżej Śliskiej. Przystanki Tabelna znajdą się po wschodniej stronie skrzyżowania z tą ulicą. Przystanki Cmentarz znajdą się po zachodniej stronie ul. Maliny. Wymienionych bądź wybudowanych zostanie osiem rozjazdów – na rondzie Ludwik, w rejonie przystanku Ostrogórska (poza obrębem peronów), ul. Mikołajczaka oraz kościoła pw. Św. Jacka. Pojawią się trzy smarownice.

Termin składania ofert minął tuż przed połową września zeszłego roku. Wystartowało dziesięć podmiotów z ofertami od 34,566 mln zł do 44,896 mln zł przy budżecie określonym na 28,056 mln zł brutto. Ostatecznie zamawiający postanowił zwiększyć budżet i pod koniec października zeszłego roku wybrał ofertę firmy Tor-Krak, która złożyła najtańszą ofertę. W listopadzie jednak wybór ten został unieważniony po odwołaniach konsorcjum firm Spec-Bruk oraz Progreg Budownictwo, które było gotowe wykonać prace za 36,427 mln zł brutto.

Wczoraj (4 marca) Tramwaje Śląskie ponownie rozstrzygnęły postępowanie i ponownie jako zwycięzcę wskazały firmę Tor-Krak. Teraz wybór musi ponownie uprawomocnić się. Na realizację prac przeznaczono 22 miesiące. Zamawiający zakłada, że inwestycja będzie realizowana przy zachowaniu ruchu po jednym torze.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Droga przebudowa torów tramwajowych w centrum Dąbrowy Górniczej

Przestrzeń

Droga przebudowa torów tramwajowych w centrum Dąbrowy Górniczej

Witold Urbanowicz 01 marca 2021

Tramwaje Śląskie: W oczekiwaniu na Twisty i pojazdy techniczne

Komunikacja

Tramwaje Śląskie: W oczekiwaniu na Twisty i pojazdy techniczne

Witold Urbanowicz 23 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5