Tramwaje Śląskie ponownie, po kilku miesiącach, rozstrzygnęły przetargu na remont ok. 3-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej w ciągu Andersa i 1 Maja od ul. Wojska Polskiego do ronda Zagłębia Dąbrowskiego. O zamówienie ubiegało się 10 podmiotów.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w Sosnowcu w ciągu ul. Andersa od ul. Wojska Polskiego do ronda Ludwik i ul. 1 Maja od ronda Ludwik do ronda Zagłębia Dąbrowskiego (Gierka). To w sumie ok. 6000 metrów toru pojedynczego.
Założono wykonanie nowego torowiska w technologii podsypkowej na strunobetonowych podkładach, budowę odwodnienia, montaż nowych słupów trakcyjnych (w większości w międzytorzu), a także remont 14 peronów przystankowych na odcinku Ostrogórska – Cmentarz. Przystanki Zakopiańska zostaną przesunięte bliżej Śliskiej. Przystanki Tabelna znajdą się po wschodniej stronie skrzyżowania z tą ulicą. Przystanki Cmentarz znajdą się po zachodniej stronie ul. Maliny. Wymienionych bądź wybudowanych zostanie osiem rozjazdów – na rondzie Ludwik, w rejonie przystanku Ostrogórska (poza obrębem peronów), ul. Mikołajczaka oraz kościoła pw. Św. Jacka. Pojawią się trzy smarownice.
Termin składania ofert minął tuż przed połową września zeszłego roku. Wystartowało
dziesięć podmiotów z ofertami od 34,566 mln zł do 44,896 mln zł przy budżecie określonym na 28,056 mln zł brutto. Ostatecznie zamawiający postanowił zwiększyć budżet i pod koniec października zeszłego roku wybrał ofertę firmy Tor-Krak, która złożyła najtańszą ofertę. W listopadzie jednak wybór ten został unieważniony po odwołaniach konsorcjum firm Spec-Bruk oraz Progreg Budownictwo, które było gotowe wykonać prace za 36,427 mln zł brutto.
Wczoraj (4 marca) Tramwaje Śląskie ponownie rozstrzygnęły postępowanie i ponownie jako zwycięzcę wskazały firmę Tor-Krak. Teraz wybór musi ponownie uprawomocnić się. Na realizację prac przeznaczono 22 miesiące. Zamawiający zakłada, że inwestycja będzie realizowana przy zachowaniu ruchu po jednym torze.