Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Tramwaje Śląskie nie muszą wydłużać ani skracać zamawianych tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-09-06 11:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie nie muszą wydłużać ani skracać zamawianych tramwajów
fot. MacQtosh, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie Siemensa, który wskazywał, że długości minimalna i maksymalna tramwajów wieloczłonowych, określonych przez Tramwaje Śląskie, ograniczają jego możliwości startowania w postępowaniu. Jednocześnie zamawiający o ponad miesiąc przesunął termin składania ofert.

Jak już pisaliśmy, Tramwaje Śląskie prowadzą dwa przetargi na zakup do 55 częściowo niskopodłogowych pojazdów. Pierwsze z postępowań zakłada dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych z opcją na pięć kolejnych pojazdów. Drugi przetarg dotyczy wieloczłonowych tramwajów – 27 sztuk o długości mieszczącej się w przedziale 22-25 m oraz ośmiu sztuk o długości mieszczącej się w przedziale 30-32 m.

W postępowaniu dotyczącym tramwajów wieloczłonowych odwołanie złożył Siemens, który w zaskakujący sposób podważał opis przedmiotu zamówienia. Jedna z poruszanych kwestii to minimalna długość tramwajów, którą określono na 22 m przy pojazdach krótkich i 30 m przy pojazdach długich. Siemens przekonywał, że tak określona długość minimalna jest nieuzasadniona wobec wymagań związanych z pojemnością znamionową wynoszącą odpowiednio 155 i 200 pasażerów – warunek ten spełniałyby bowiem, zdaniem Siemensa, krótsze wozy.

Jednocześnie Siemens podważał długość maksymalną krótszych tramwajów, określoną na 25 metrów – firma próbowała przekonywać, że nie jest to uzasadnione potrzebami zamawiającego. Kolejne zastrzeżenia dotyczyły wymogu zastosowania obrotowych wózków napędowych o obrotowych osiach klasycznych z jednoczesnym niedopuszczeniem umieszczania układów napędowych na zewnątrz ram wózków i kół.

Do wniosków Siemensa nie przychylili się arbitrzy i na początku września Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie. Jednocześnie wczoraj (5 września) Tramwaje Śląskie poinformowały o przedłużeniu terminu składania ofert. Ten, zamiast 8 września, mija teraz 5 października. Termin realizacji umowy pozostaje niezmieniony.

Tramwaje Śląskie zmieniły też termin składania ofert w drugim przetargu, dotyczącym dostaw pojazdów jednoczłonowych. Pierwotnie był on wyznaczony na 8 września, jednak został wydłużony do 18 września. Jednocześnie zamawiający wydłużył okres obowiązywania zamówienia. Wcześniej mijał on 31 grudnia 2019 r., a teraz upływa on sześć miesięcy później.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Chorzów. Zmodernizowany tramwaj ma imię. Gucio [ZDJĘCIA]

Komunikacja

Chorzów. Zmodernizowany tramwaj ma imię. Gucio [ZDJĘCIA]

jd/inf. pras. 25 sierpnia 2017

Bytom: Zabytkowe eNki mają pozostać na linii tramwajowej 38

Komunikacja

Bytom: Zabytkowe eNki mają pozostać na linii tramwajowej 38

Witold Urbanowicz 22 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5