Tramwaje Śląskie planują w tym roku dalszą modernizację wagonów 116Nd oraz remont średni tramwajów 105N-HF. Najstarsze wagony Pesy przekroczą pół miliona km przebiegu. W tym roku pierwszy wagon serii 2012N zostanie poddany remontowi.
Pisaliśmy już o
planach inwestycyjnych w zakresie infrastruktury, związanych z projektami unijnymi. Jeżeli chodzi o tabor, plany spółki są skromniejsze i związane głównie z remontami i wymaganymi przepisami przeglądami.
Tramwaje Śląskie w tym roku chcą przeprowadzić modernizację dwóch kolejnych tramwajów typu 116Nd. – W ramach tych prac m.in. wymianie podlegać będą układy napędowe, wagony doposażone zostaną w układ klimatyzacji przedziału pasażerskiego, poprawie ulegnie estetyka poprzez wymianę szyb, zewnętrzne malowanie pudła oraz odświeżenie wnętrza tramwaju z wymianą foteli – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.
Przewidziano też remont średni dziesięciu wagonów typu 105N-HF. Obejmie on m.in. regenerację wózków napędowych, malowanie pudła i odświeżenie wnętrza.
Rozpocznie się też remont pierwszego tramwaju 2012N. Najstarsze wagony Pesy, dostarczone w latach 2013-14, osiągną przebieg pół miliona kilometrów. – W planie jest również doposażenie pierwszych pięciu wagonów typu 2012N w układ klimatyzacji przedziału pasażerskiego – zapowiada rzecznik.
Na razie nie są planowane zakupy nowych tramwajów. – W tym względzie szykujemy się do kolejnego projektu inwestycyjnego, w perspektywie finansowej UE na lata 2021-2027. Z pewnością będziemy chcieli kupić kolejne nowe wagony z unijnym dofinansowaniem – informuje Zowada.